I-am descoperit astă vară în trecere pe la Roma, mai bine spus mi-au sărit în ochi micile lor furgonete care nu stau locului de la prima oră a dimineții și până noaptea târziu. A fost foarte greu să reușesc să discut cu unul din frații care au fondat AlPassoFood, o companie de delivery de produse alimentare locale, care în câțiva ani s-a extins dincolo de propriile așteptări.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Sunt deja câteva companii la Roma care fac acest lucru, dar AlPassoFood are media cu cele mai bune recenzii online, o medie rezultată dintr-un număr foarte mare de evaluări. A apărut în momentul cel mai greu a pandemiei, dar era destinată, probabil, să rămână și să crească, pentru că interceptează o nevoie palpabilă a consumatorului italian: fructe, legume, zarzavaturi și verdețuri proaspete și produse gourmet locale și de calitate.
Fondată de doi frați, inițial un mic proiect online
AlPassoFood a fost fondată la Roma exact în perioada de lockdown din timpul pandemiei, în 2020, de către frații Emmanuel și Lorenzo Merone. Adică atunci când aprovizionarea cu produse proaspete devenise dificilă, din cauza limitelor de circulație a persoanelor. Așa a apărut inițial platforma digitală a celor doi, care conecta micii producători agricoli cu utilizatorii finali.

”Proiectul nostru online a avut un obiectiv simplu, dar ambițios: scurtarea lanțului de aprovizionare și readucerea aromelor autentice ale trecutului în prezent. Astăzi, suntem elementul de legătură a peste 200 de mici societăți agricole italiene și a sute de familii care produc produse ecologice, artizanale și durabile.
Ideea a luat naștere din dorința de a crea o legătură directă între producători și consumatori, eliminând etapele inutile și promovând calitatea agriculturii și a muncii artizanale. Echipa noastră vizitează personal fermele pentru a se întâlni cu producătorii și a le înțelege filosofia și modul de lucru. Numai astfel putem fi siguri că fiecare produs spune o poveste despre respectul pentru pământ, pentru oameni și pentru tradiție”, explică Lorenzo, unul dintre cei doi frați pentru G4Food.
Conform unor estimări media, circa 800 de familie se aprovizionează constant, lună de lună, prin intermediul AlPassoFood. Iar producătorii aleși sunt în cea mai mare parte bio, dar și dintre cei care adoptă practici agricole sustenabile și inovative.
De la fructe și legume la aproape toate tipurile de produse agroalimentare
Inițial, afacerea s-a concentrat pe cutii cu fructe și legume de la producători selectați, cu livrare la domiciliu în zona Romei și împrejurimi. De-a lungul timpului, gama a fost diversificată pe orizontală și cuprinde aproape toate categoriile de alimente dar și produse de uz casnic provenite de la aceiași producători.

„Catalogul nostru include fructe și legume proaspete, produse lactate și brânzeturi, carne, conserve, vin, paste și chiar produse de uz casnic, toate provenite de la mici ferme și producători artizanali, adesea de familie. Clienții noștri sunt oameni care doresc să mănânce sănătos și să redescopere adevăratul gust al alimentelor, alegând o alternativă la lanțurile de mare distribuție”, mai detaliază el.
În cinci ani, livrările s-au extins de la Roma în toată Italia
Treptat, activitatea s-a diversificat: a fost introdus și un sistem de livrări în furgoane refrigerate, limitat la zona Roma și un sistem de abonamente periodice. Dar, poate cel mai important, sistemul de distribuție s-a extins în toată Italia și în străinătate, cu garanția că produsele ajung în maxim 48h la destinație. Iar și mai recent, în această vară, cei doi frați au deschis și un magazin fizic la Garbatella, unul dintre cartierele Romei cu o mare densitate de locuitori. Locația se vrea mai mult un loc de întâlnire între producători și consumatori, are mai mult valențe sociale decât comerciale.
„Cea mai bună parte a muncii noastre este partea care ține de a descoperi mereu ceva: se întâmplă des să dăm peste produse vechi, poate cunoscute de bunicii noștri, dar aproape uitate. A le readuce la viață și a vedea cum îi entuziasmează pe clienți, care adesea ne povestesc amintirile lor legate de un fruct sau de un anumit tip de pâine, este partea care ne aduce cele mai mari satisfacții”, povestește unul dintre cei doi fondatori.
Firește, există și dificultăți, admite Lorenzo. „Gestionarea logisticii produselor proaspete și coordonarea cu mulți mici producători necesită o multă implicare, zi de zi. Dar pasiunea noastră pentru ceea ce facem face ca toate eforturile să merite. Trăim într-o țară extraordinară, unde clima și tradițiile generează o biodiversitate agricolă unică în lume. Cu toate acestea, prea des aceste comori rămân ascunse, departe de rafturile marilor retaileri. Credem că sarcina noastră este și aceea de a sensibiliza opinia publică: există zeci de soiuri de spanac, vinete și roșii — și în spatele fiecăruia se află o poveste, o comunitate, un teritoriu.”
Mai jos, o scurtă galerie care redă dimensiunea naturală și prospețimea produselor livrate.







foto: g4food.ro





