Gigantul francez Carrefour se pregătește să vândă afacerea din România, iar surse din piață susțineau că un potențial cumpărător interesat este grupul Schwarz, proprietarul Kaufland și Lidl. Însă reprezentanții grupul german neagă această informație.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
„Companiile din cadrul Grupului Schwarz nu sunt implicate în niciun proces de vânzare a companiei Carrefour România și, prin urmare, nu au în vedere preluarea Carrefour România”, au transmis reprezentanții Schwarz la solicitarea Economedia.
De altfel, Grupul Schwarz este implicat în acest moment în achiziția lanțului românesc de supermarketuri La Cocoș și ar putea întâmpina obstacole.
Consiliul Concurenței ar putea pune condiții grupul german Schwarz, proprietarul Kaufland și Lidl, pentru a putea cumpăra majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoș, spuneau anterior sursele Economedia.
Carrefour se află pe locul 4 în topul retailerilor din România, cu o cifră de afaceri de 12,54 miliarde lei și un profit net de 52,4 milioane lei. Numărul total de angajați a fost de 10.141, iar vânzările per angajat au fost de 1,23 milioane lei. Carrefour este deținut de Hyparlo Sas, companie din Franța, cu un procent de 94,36%.
Presa franceză a scris recent că lanțul francez de supermarketuri Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România și a mandatat banca BNP Paribas să caute cumpărător, conform publicației l’Informe.
Carrefour a închis recent un magazin în Pitești din Centrul Comercial Supernova, iar în locul lui s-a deschis un magazin La Cocoș. De asemenea, a cedat spațiul din Sun Plaza către Auchan.
Decizia vine pe fondul politicilor tot mai agresive ale ultimelor guverne față de retaileri. Guvernele Ciucă, Ciolacu și Bolojan au luat sau păstrat decizii de plafonare a adaosurilor comerciale la zeci de produse, pe parcursul ultimilor doi ani și jumătate. În plus, marii retaileri au fost obligați să vândă mai multe mărfuri de proveniență locală.
Compania a afirmat că în al treilea trimestru al acestui an a raportat o creștere de doar 0,2% a vânzărilor like-for-like, ajungând la 773 milioane de euro, piața fiind afectată de măsurile de austeritate implementate, care apasă asupra încrederii consumatorilor, după cum a transmis compania, într-un raport.
Reprezentanții Carrefour au comentat anterior pentru Economedia informațiile despre vânzarea afacerii din România, spunând că „grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități”.
„Aflat la jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a inițiat o analiză aprofundată a portofoliului său de activități, care acoperă toate liniile de business și modelele organizaționale. Această evaluare a portofoliului a început, iar în acest moment Grupul nu comentează zvonurile din piață”, au transmis anterior reprezentanții Carrefour la solicitarea Economedia.
Carrefour își vinde de asemenea și magazinele din Polonia și Bloomberg a raportat anterior că Jerónimo Martins din Portugalia ia în considerare achiziționarea magazinelor, însă ar putea avea probleme antitrust.
Compania operează pe plan autohton 458 de magazine, dintre care 55 hipermarketuri, 188 supermarketuri, 187 magazine de proximitate și 28 de magazine de tip soft discount. Distribuitorul francez și-a consolidat poziția pe piața locală în urmă cu doi ani, prin achiziționarea activităților companiei belgiene Louis-Delhaize din această țară (19 magazine inițial sub brandurile Cora și Cora Urban). Dacă adăugăm la aceasta achiziția supermarketurilor Billa în 2016, Carrefour și-a dublat dimensiunea în această țară în doar zece ani. În perspectivele de evoluție pe termen lung ale grupului, România făcea parte, alături de Brazilia, din țările cu cel mai mare potențial. Un profil care, combinat cu un mod de gestionare aproape exclusiv propriu, prezintă avantaje pentru o cesiune.
Lidl ocupă prima poziție în clasamentul supermarketurilor din România, raportând în 2024 o cifră de afaceri în valoare de 23,97 miliarde lei și un profit net de 1,22 miliarde lei, conform unei analize recente a RisCo. Compania a avut 12.735 de angajați, iar vânzările per angajat s-au situat la 1,88 miliarde lei. Lidl este deținut în proporție de 100% de compania germană W E International GMBH.
Kaufland se clasează pe locul al doilea, cu o cifră de afaceri de 19,58 miliarde lei și un profit net de 1,15 miliarde lei. Numărul de angajați a fost de 14.592, iar vânzările per angajat au ajuns la 1,34 milioane lei. Acționarul principal al Kaufland este compania germană Kaufland International Erste GMBH, cu o participație de 99,9%.
Amintim că în iunie grupul german Schwarz, care deține Kaufland şi Lidl, a anunțat că vrea să preia majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoş.

Sursa foto: Carrefour




