Modelul de business inovativ pe care îl practică retailerul românesc La Cocoş ar fi bine să rămână în continuare şi să se extindă, este de părere preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Afirmaţia a fost făcută la conferinţa “Provocări concurenţiale în sectorul construcţiilor”, organizată sâmbătă, la Sinaia, de Consiliul Concurenţei şi Federaţia Patronatelor Societăţilor din Construcţii (FPSC).
Chiriţoiu a apreciat că pe zona de producţie alimentară este încă loc de concentrare, iar acest lucru ar întări furnizorii în relaţia cu marile lanţuri, în condiţiile în care aceştia ar fi mai puternici.
„Concentrările încep să devină interesante, pentru că economia românească era în general destul de puţin concentrată, cu foarte multe firme mici, nu aveam un grad mare de concentrare pe majoritatea pieţelor. Lucrurile încep să schimbe. Nu în toată economia. Cred că în continuare pe zona de producţie alimentară e loc de concentrare şi asta ne-ar ajuta, ar întări furnizorii în relaţia cu marile lanţuri. Dacă firmele-furnizori ar fi şi ele ceva mai mari, mai puternice ar putea să ţină piept mai bine marilor lanţuri, dar sunt zone în care deja avem grad de concentrare mare”, a spus el.
Un exemplu în acest sens a fost preluarea Profi de către Mega, iar în prezent Consiliul Concurenţei analizează vânzarea retailerului autohton La Cocoş de grupul german care deţine Lidl şi Kaufland.
„Pe retailul alimentar, ştiţi că anul trecut am aprobat, cu multe condiţii, preluarea Profi de către Mega. Anul ăsta ne uităm la o preluare aparent mai mică, La Cocoş, de către Grupul Schwartz – Kaufland/Lidl, care poate fi importantă, pentru că La Cocoş are un model de business inovativ şi pare să aibă preţuri substanţial mai mici decât ceilalţi comercianţi şi atunci, pentru dinamica pieţei, ar fi bine ca acest model de business să rămână în continuare şi să se şi extindă”, consideră şeful autorităţii de concurenţă.
Potrivit unor informații obținute de economedia.ro, Consiliul Concurenței ar putea pune condiții grupul german Schwarz, proprietarul Kaufland și Lidl, pentru a putea cumpăra majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoș.

Foto: La Cocoș





