În fast fooduri-le și restaurantele din Statele Unite, mini burgerii, mac & cheese și nuggets-urile de pui nu mai sunt doar pentru cei mici. Tot mai mulți adulți aleg meniurile pentru copii: sunt mai ieftine, au porții mai mici și, se pare, satisfac și nevoile celor mari.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Potrivit portalului foodaffairs.it, un sondaj realizat de Lightspeed Commerce, companie care furnizează sisteme de plată pentru sectorul de restaurante, a relevat că 44% dintre clienții americani au comandat cel puțin o dată un meniu pentru copii pentru ei înșiși. Printre principalele motive: porții mai mici, prețuri accesibile și alegeri mai simple. „Fie că e vorba de un mini burger sau de macaroane cu brânză, meniul pentru copii a devenit o alegere inteligentă”, a comentat compania datele sondajului.
Fenomenul, scrie revista de specialitate MarketWatch, este confirmat și de datele societății de consultanță Circana. Conform acestora, între 2019 și 2025 comenzile de meniuri pentru copii din partea adulților au crescut cu 30%, în contextul scăderii generale a prezenței în restaurantele.
Explicația – obiceiurile alimentare în schimbare dar și prețurile
Experții leagă tendința de noile obiceiuri alimentare: cum tot mai mulți americani iau medicamente GLP-1 pentru reducerea apetitului, mulți clienți aleg preparate mai ușoare. Dar nu este doar o chestiune medicală: „Caut consistență, dar nu o masă completă”, explică Chauniqua Major, 36 de ani, din Orlando.
Dar mai sunt și alti factori care mai influențează acest tip de alegeri. În decurs de un an, prețurile din restaurantele americane au crescut cu 3,8%, mai mult decât inflația generală (2,7%). Un meniu pentru copii costă în medie între 4 și 6 dolari în fast-fooduri și între 6 și 9 dolari în restaurantele tradiționale – o economie deloc neglijabilă.
Pentru localuri, pierderea de venituri pentru acest tip de alegeri este relativă: într-un grup de adulți nu toți vor alege un meniu redus, iar obiectivul rămâne acela de a atrage clienți. „Va exista oricum marjă de profit”, observă Izzy Kharasch, consultant la Hospitality Works.
Nu e de mirare că McDonald’s este principalul vânzător de meniuri pentru copii, cu aproximativ 3,2 milioane de Happy Meal pe zi. Compania, deși nu a comentat oficial trendul, a lansat pe piața americană o ofertă adresată adulților: McDonaldland Meal, un fel de Happy Meal pentru cei mari, cu un Quarter Pounder sau 10 Chicken McNuggets, cartofi prăjiți, un milkshake special și chiar un gadget de colecție.
Potrivit analiștilor, ceea ce îi împinge pe adulți către meniurile pentru copii este și nostalgia: „Mulți caută confort în ceea ce le amintește de copilărie, într-o perioadă marcată de inflație, taxe vamale și incertitudini economice”, explică Michael Della Penna, de la compania de marketing InMarket.