Scandaluri în lumea culinară / Proprietari de restaurante controversați, angajați iresponsabili sau incidente care au afectat imaginea unor lanțuri de fast-food

Scandaluri cu lanțuri de restaurante de tip fast-food FOTO: Dreamstime/Olgany

Pentru mulți, un hamburger sau o pizza din când în când sunt o mică plăcere. Însă, de cele mai multe ori, această plăcere vine la pachet cu ignorarea unor realități incomode. Restaurantele de tip fast-food pot fi deținute de persoane cu vederi controversate, angajații pot fi iresponsabili sau chiar periculoși, iar igiena lasă uneori mult de dorit. Dincolo de aceste aspecte, există și situații bizare sau șocante care ridică semne de întrebare serioase, notează listverse.com.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -
  1. Chick-Fil-A și acuzațiile de homofobie

Majoritatea restaurantelor fast-food nu țin cont de opiniile politice sau de orientarea sexuală a clienților. Însă brandul american Chick-Fil-A a fost acuzată că a transformat mesele în declarații politice. În 2012, presa a dezvăluit că lanțul a donat sume importante către organizații anti-LGBT. Declarațiile directorului general au întărit percepția că firma se opune căsătoriilor între persoane de același sex. Comunitatea LGBT a reacționat cu proteste și boicot, în timp ce conservatorii au organizat o „Zi de apreciere Chick-Fil-A”. În cele din urmă, compania a renunțat la donațiile controversate, dar reputația a rămas afectată.

  1. Scandalul bazei de supă la Ajisen Ramen

Ajisen Ramen, un lanț chinezesc cunoscut pentru supele sale de tăiței, și-a construit imaginea pe ideea unui bulion obținut prin fierberea oaselor de porc. În 2011, presa a dezvăluit însă că baza de supă era făcută din concentrate și pudre aromatizante. În plus, compania susținea că produsul are de patru ori mai mult calciu decât laptele, afirmație pusă sub semnul întrebării. Reacția publicului a fost dură, iar acțiunile companiei au scăzut pe bursă. Deși încă activează, marca nu și-a recâștigat complet încrederea consumatorilor.

  1. Burger King și scandalul cărnii de cal

În 2013, Europa a fost zguduită de descoperirea că mai multe produse din carne conțineau ADN de cal. Burger King a declarat rapid că este neafectată, dar testele au arătat contrariul: burgerii etichetați ca 100% vită aveau urme de carne de cal. Compania a rupt imediat contractul cu furnizorul și și-a cerut scuze public. Totuși, a oferit puține detalii și nicio compensație pentru clienți. Incidentul a rămas o pată în istoricul brandului.

  1. Scandalul YouTube al Domino’s Pizza

În 2009, doi angajați ai Domino’s Pizza au postat pe YouTube un videoclip în care își puneau ingrediente crude în nas, apoi le foloseau în preparate pentru clienți. Filmarea a devenit virală, iar compania i-a concediat și dat în judecată. Cu toate acestea, inițial, firma a ales să nu comunice public pe acest subiect, ceea ce a agravat daunele de imagine. Abia ulterior, Domino’s a adoptat o strategie activă pe rețelele sociale, însă impactul negativ s-a simțit mult timp.

  1. Livratorul Pizza Hut care a urinat pe ușa clientului

În 2011, un livrator din Iowa a reacționat extrem de nepotrivit după ce nu a primit bacșiș: a urinat pe ușa apartamentului clientei. Incidentul a fost surprins de camerele de supraveghere și prezentat în presă. Managerul local a acționat rapid, a vizitat clienta, a verificat imaginile și l-a concediat imediat pe angajat. Livratorul a revenit ulterior pentru a-și cere scuze și a curăța mizeria, dar povestea a rămas o pată rușinoasă pentru brand.

  1. Cafeaua Starbucks făcută cu apă din baie

Într-o cafenea Starbucks din Hong Kong, managerul folosea apă de la un robinet din baia clădirii pentru a prepara băuturile. Chiar dacă robinetul era curat, simplul fapt că era amplasat într-o toaletă a provocat revoltă. Scandalul a afectat imaginea Starbucks în regiune, iar pe internet au apărut căutări asociate cu expresia „cafea din toaletă”. Reacția publicului a arătat cât de sensibilă este percepția igienei în industria alimentară.

  1. Sandwich-urile Subway mai scurte decât trebuie

Un client australian a măsurat un sandwich „Footlong” (30 cm) și a descoperit că era mai scurt decât lungimea promisă. Subway a declarat inițial că este o eroare izolată, apoi a susținut că denumirea este doar un nume de marketing, nu o măsură exactă. Investigațiile din SUA au arătat că fenomenul era răspândit, iar dimensiunile porțiilor de carne scăzuseră cu până la 25%. Compania nu a oferit compensații și a așteptat ca scandalul să se stingă de la sine.

  1. Sandvișul cu deget uman de la Arby’s

În 2012, un adolescent din Michigan a mușcat dintr-un sandviș Arby’s și a găsit în interior un fragment de carne umană. Ulterior, s-a aflat că un angajat își tăiase din greșeală o parte din deget și nu raportase incidentul. Bucata a ajuns astfel în mâncarea clientului. Arby’s a prezentat scuze publice, dar imaginea companiei a avut de suferit.

  1. McDonald’s și marketingul pentru copii

McDonald’s este cunoscut pentru Happy Meal, meniul pentru copii cu jucărie inclusă, distribuit în peste 15 miliarde de exemplare anual. Criticii susțin că această strategie contribuie la obezitatea infantilă, o problemă gravă în SUA, unde o treime dintre copii sunt obezi. Deși acționarii au cerut asumarea responsabilității, conducerea a respins ideea. În ultimii ani, compania a adăugat felii de măr și lapte în loc de băuturi carbogazoase, dar criticile nu au dispărut.

  1. Problemele de igienă și compoziție de la Taco Bell

Taco Bell a trecut prin numeroase scandaluri: utilizarea de porumb modificat genetic, carne cu doar 36% vită reală și focare de boli alimentare, inclusiv E. coli, care au provocat decese și îmbolnăviri grave. În 2013, o fotografie cu un angajat lingând un teanc de tortilla a fost publicată chiar pe pagina oficială de Facebook a companiei, stârnind dezgust în rândul clienților. Reputația lanțului a fost serios afectată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *