Spaniolii au mâncat peste un milion de tone de carne de porc / Scad vânzările de produse care imită carnea / Un retailer din Marea Britanie încheie un parteneriat cu procesatorii – Dr. Abraham, Analiza Pieței Porcului, Săptămâna 17

Spania, porc, Marea Britanie, fermieri foto: pexels.com/autor Matthias Zomer

Dragi cititori,

în mod tradițional, consumul de carne crește în Europa după începerea sezonului turistic, până atunci să căutăm alte vești bune:

  • Un liceu din comitatul Kentucky din SUA va introduce un spațiu de procesare a cărnii în cadrul programului agricol pentru a le oferi elevilor o înțelegere cuprinzătoare a conservării alimentelor și a științei alimentare. Echipamentul necesar este deja comandat.
  • Northcentral Technical College din Wisconsin, S.U.A., a anunțat programul său De la fermă la farfurie, care va pregăti „următoarea generație de procesatori de carne”.
  • Un nou centru de cercetare în domeniul porcinelor, de 2200 de metri pătrați și 5,6 milioane de dolari, la Kentland Farm, Virginia, S.U.A., marchează o etapă importantă, promițând să amplifice creșterea economică și descoperirile științifice în cadrul industriei. Instalația de ultimă generație este adaptată pentru producția de porci la scară mică și cercetarea de ultimă oră, cu săli de clasă moderne și spații de cazare specializate.
  • Vânzările de carne și fructe de mare pe bază de plante au scăzut în 2023 pentru al doilea an consecutiv, potrivit raportului Good Food Institute’s State of the Industry. Vânzările în dolari ale alimentelor pe bază de plante în comerțul cu amănuntul au fost de 8,1 miliarde de dolari în 2023, o ușoară scădere față de 8,2 miliarde de dolari în 2022, ceea ce indică faptul că alimentele pe bază de plante încă nu corespund așteptărilor consumatorilor în ceea ce privește gustul, textura și accesibilitatea.
  • Consumul de carne și produse din carne de porc pe piața spaniolă a crescut în 2023, ajungând la 1,01 milioane de tone, ceea ce reprezintă o creștere de 1,5% față de aceeași perioadă a anului precedent, potrivit rapoartelor elaborate de Interprofesionala INTERPORC pe baza datelor Ministerului Agriculturii, Pescuitului și Alimentației (MAPA) și ale Institutului Național de Statistică.

Calendarul evenimentelor:

  • NIMEATech (Nigeria Meat Tech Expo) este un târg comercial de top axat pe industria cărnii din Nigeria. Acesta are loc la Centrul Internațional de Conferințe din Ibadan, timp de 3 zile, de marți, 30 aprilie, până joi, 2 mai.
  • Cel de-al XII-lea Congres Mondial al Jambonului (CMJ) va avea loc în perioada 5-7 iunie 2024 în pavilionul central al Târgului Zafra din Badajoz, Spania.
  • Unul dintre cele mai importante târguri din regiunea noastră, Expoziția și Târgul de Zootehnie și Agricultură din Câmpia Mare a Ungariei, va fi organizat în perioada 2-4 mai 2024 (de joi până sâmbătă), în incinta complexului expozițional a Hód-Mezőgazda Zrt. din Hódmezővásárhely, Ungaria.

Ironic

         Scăderea producției de porci în Europa este deja un proces de lungă durată. Cu excepția Spaniei, toate țările importante producătoare de porci raportează cifre mai mici în fiecare an.

Industria italiană a cărnii de porc a înregistrat, de asemenea, o tendință de scădere în ultimii 5 ani. În 2019, Italia a înregistrat sacrificarea a 15,77 milioane de porci, cifră care a scăzut la 13,17 milioane în 2023, o scădere de 16,49%. În același timp, producția de carne de porc a scăzut și ea de la 1.448 mii de tone în 2019 la 1.210 mii de tone în 2023. În timp ce Italia este, de asemenea, una dintre principalele țări consumatoare de carne de porc, volumele pierdute sunt compensate de importuri. Între primele 10 țări din care provin importurile se află Germania, care contribuie cu 283.099 tone, 27,44% din totalul importurilor italiene. Urmează Spania cu 273.014 tone, 26,46% din total. Alți furnizori importanți sunt Olanda, cu 161.534 tone (15,66%), Danemarca cu 98.219 tone (9,52%) și Franța cu 79.422 tone (7,70%). Țări precum Austria, Belgia, Polonia, Ungaria și Elveția completează lista, fiecare dintre ele contribuind cu mai puțin de 5% din total, dar împreună însumează o parte considerabilă din piața italiană de import.

Reducerea efectivelor de porci este din ce în ce mai evidentă pentru industrie, dar reacțiile pot varia. Cea mai ciudată evoluție este mișcarea prețurilor din această săptămână în lanțul de aprovizionare Danish Crown. În timp ce prețul purceilor este unul dintre cele mai ridicate din Europa, iar compania tocmai a anunțat intenția de a conecta mai mulți producători de purcei la companie, prețul de referință al porcilor pentru sacrificare, care era, oricum, cel mai scăzut din Europa, a fost redus cu 5 cenți. Cum poate sprijini acest lucru buna cooperare dintre părți? Între timp, concurentul Tican (parte a Tönnies) a menținut prețul de referință din săptămâna precedentă.

În Marea Britanie, retailerul de discount Lidl a anunțat un nou angajament de 500 de milioane de lire sterline pentru sectorul britanic al cărnii de porc, inclusiv noi contracte pentru porci legate de costul de producție, potrivit presei locale.

Ca parte a noului său Lidl Pork Standard, retailerul a trecut producătorii de carne de porc la un model de calcul al costurilor de producție „carte deschisă” care include costul de producție la fermă, garantează un volum minim de producție și include o marjă fixă pentru fermieri. Potrivit retailerului, această schimbare a fost dezvoltată în colaborare cu producătorii de carne de porc prin intermediul noului său „Grup de producători de carne de porc Lidl”, deoarece retailerul a recunoscut nevoia unui model de preț mai sustenabil în sectorul cărnii de porc pentru furnizori și fermieri.

Noile aranjamente implică un parteneriat cu doi dintre cei mai mari procesatori de carne de porc din țară, Cranswick și Pilgrim’s UK, și o nouă abordare a contractelor de carne de porc, înainte de o nouă reglementare guvernamentală planificată care va supraveghea contractele din lanțul de aprovizionare cu carne de porc.

Nu este pentru prima dată când producătorii de porci cer prețuri peste costul de producție, de obicei fără prea mult succes. Timp de mulți ani, lanțurile de magazine au crescut prețul de vânzare al cărnii, fără a ține cont de costul de producție. Anul trecut a avut loc o schimbare semnificativă pe piață, producătorii de carne de porc și-au dat seama de volumele reduse de pe piață și au reușit să crească semnificativ prețurile pe toate piețele. Acum, brusc, retailul vrea „cărți deschise”. Nu este ironic?

Dr. Abrahams 22.04.2024

Vezi prețurile europene la porci și purcei, C= carcasă; V= viu, în articolul postat de Dr. Abraham pe site-ul cooperativei de crescători de suine din Ungaria, Alföldi Sertés.

Tiberiu Abraham este director de vânzări la Alföldi Sertés. 

foto: pexels.com/autor Matthias Zomer

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *