MERELE POLONEZE, ținute pe loc de rachetele din Marea Roșie

MERELE POLONEZE, ținute pe loc de rachetele din Marea Roșie MERELE POLONEZE, ținute pe loc de rachetele din Marea Roșie

Perturbarea transportului maritim din Europa către Asia, prin Marea Roșie, este o problemă reală pentru pomicultorii polonezi.

Aniruddh Ramesh, directorul LVMG Grupa, o companie poloneză specializată în exportul de mere, explică: „Au existat, până acum, numeroase perturbări în comerțul operat pe piețele din afara UE, în special pe piețele din Orientul Mijlociu, India și Orientul Îndepărtat, din cauza atacurilor în curs asupra navelor comerciale din canalul Suez sau Golful Aden, mai exact. În general, perioada post-Crăciun este începutul sezonului de mare cerere de fructe, dar această problemă a creat multă confuzie, panică și mult stres în rândul nostru și, presupun, și altor exportatori din UE.

Potrivit lui Ramesh, clienții din Asia comandă, încă, mere, într-un ritm bun, dar onorarea comenzilor la termen este o provocare.

Cererea de mere este cea așteptată, dar furnizare este lentă. India arată foarte promițătoare în acest moment, dar suntem foarte precauți cu exportul și ne distribuim marfa din câteva porturi maritime, pentru a ne asigura că nu toate transporturile sunt perturbate. Cele mai mari provocări sunt legate de logistica de transport. Timpul de tranzit mai lung, costurile suplimentare și disponibilitatea mai mică a transportatorilor ne-au cauzat un mare stres.

Pe măsură ce timpul de tranzit a crescut, presiunea asupra termenului de valabilitate al fructelor a devenit tot mai mare.

Ramesh afirmă: „Cumpărarea de la pomicultori a fructelor de înaltă calitate, care vor trebui să reziste la un tranzit mai lung către aceste destinații, este la fel de provocatoare. În acest sezon, merele în general nu sunt foarte tari, sunt lipsite de fermitate. Cumpărăm în mod regulat de la diferiți pomicultori, care au avut fructe mai convingătoare în sezoanele precedente, dar au multe altele mai slabe, în acest sezon, în același moment al anului.

Pentru Ramesh este vital ca transporturile să nu mai fie întrerupte, cât mai rapid posibil.  „Navele călătoresc în jurul Africii pentru a ajunge în Asia, ceea ce înseamnă încă 14 zile pentru tranzit. De asemenea, navele care pleacă din Europa sunt întârziate din cauza întârzierii navelor care sosesc, așa că să ai un transport prelungit și, în același timp, să menții calitatea fructelor reprezintă o provocare pentru afacere. Cea mai mare ușurare ar fi să vedem că transporturile vor reveni la normal, cu tarifele pe care le aveam la începutul sezonului. Acest lucru ar aduce cu siguranță zâmbetul în rândul clienților noștri, care se plâng și de aceste tarife crescute și de timpul mai lung de așteptare pentru marfa lor.

foto cover pexels.com/Matheus Cenali 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *