Cât de importantă este reglarea presiunii anvelopelor la tractoare sau alte vehicule agricole? Este esențială, spun specialiștii, pentru că, în funcție de presiune, se poate ajunge la un randament mai bun și la costuri reduse, datorită modului în care interacționează anvelopele cu solul și vehiculul.
Utilizarea unei presiuni mai mici a aerului creează o amprentă mai mare, ceea ce poate ajuta la reducerea compactării solului și, la rândul său, la îmbunătățirea randamentelor.
Reglarea presiunii anvelopelor la un nivel mai mic pe teren moale sau agricol optimizează performanța vehiculului, protejează solul, îmbunătățește randamentul culturilor și reduce costurile legate de combustibil și întreținere. Aceasta este o tehnologie esențială pentru agricultura modernă, unde sustenabilitatea și eficiența sunt priorități.
Avantajele reglării presiunii anvelopelor
- Reducerea compactării solului
Presiunea mai mică a anvelopelor distribuie greutatea vehiculului pe o suprafață mai mare.
Aceasta reduce compactarea solului, care este un factor major ce afectează sănătatea solului și randamentul culturilor. Solul compactat limitează rădăcinile plantelor și scade permeabilitatea apei și a aerului, ceea ce duce la o creștere redusă a plantelor. Evitând compactarea, randamentul culturilor poate crește.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- Tracțiune mai bună
Presiunea mai mică permite anvelopelor să aibă un contact mai mare cu solul, îmbunătățind tracțiunea.
O tracțiune mai bună înseamnă că tractorul depune mai puțin efort pentru a se deplasa sau a lucra terenul, ceea ce duce la economii de combustibil.
- Economii de combustibil
Anvelopele care operează la presiunea optimă consumă mai puțină energie pentru a deplasa vehiculul.
Mai puțin combustibil utilizat reduce costurile operaționale și emisiile de carbon.
- Durata de viață mai lungă a anvelopelor
Presiunea mai scăzută reduce uzura anvelopelor, mai ales în condiții de teren dificil.
O utilizare mai eficientă a anvelopelor poate duce la economii semnificative pe termen lung.
Cum se pot rula în siguranță aceste presiuni mai scăzute ale aerului
Există două modalități de a rula o presiune mai scăzută a aerului: un sistem central de umflare a anvelopelor (CTIS) sau tehnologia anvelopelor VF.
Potrivit lui Dave Paulk, de la Balkrishna Industries Limited, (un producător global de anvelope, din India) un CTIS permite scăderea presiunii în câmp și apoi aerisirea înapoi, pentru transportul între câmpuri.
“Construcția modernă a anvelopelor joacă, de asemenea, un rol în scăderea presiunii aerului”, a spus el. “Anvelopele VF pot fi rulate cu 40% mai puțină presiune a aerului în comparație cu o anvelopă standard.
Fără a utiliza una dintre aceste opțiuni, presiunea trebuie setată la cea mai mare viteză și cea mai mare sarcină pentru toate aplicațiile. “De exemplu, anvelopele setate pentru o viteză de drum de 30 mph și jardiniera în poziție pliată ar fi un PSI spate de 26 și un PSI față de 23”, a declarat acesta pentru agriculture.com
La ce ar trebui să fii atent atunci când rulezi presiune scăzută în anvelope
Înainte de a trece la un scenariu de presiune scăzută în anvelope, Chris Neidert, de la Yokohama TWS a spus: „Tractorul trebuie mai întâi să fie balastat corect, ceea ce înseamnă că trebuie stabilită greutatea totală a tractorului necesară pentru a transfera cuplul de ieșire al motorului tractorului cu eficiență ridicată la sol. Apoi, trebuie determinată distribuția greutății, adică câtă greutate ar trebui să fie peste puntea față și câtă greutate ar trebui să fie peste puntea spate”.
„Amintiți-vă că producătorii proiectează fiecare aspect al unei anvelope pentru a funcționa în limitele pe care le vedeți pe tabelul de sarcină și umflare”, a adăugat el. „Presiunea de umflare sub specificații poate crea căldură excesivă, poate aplica presiune pe părțile peretelui lateral și sub banda de rulare, pentru care nu este construit și poate provoca alte probleme. Anvelopele se bazează, de asemenea, pe presiunea de umflare, pentru a menține blocarea talonului pe jantă. Prea puțină presiune ar putea permite anvelopei să cadă de pe jantă, mai ales dacă este operată pe un deal. Capacitatea de încărcare și viteza maximă ar trebui să fie întotdeauna în limitele tabelului de sarcină și umflare, menționând că aplicațiile speciale, cum ar fi panta abruptă, necesită ajustări ale creșterii presiunii aerului”.
Care sunt avantajele unui CTIS
A doua modalitate de reglare a presiunii anvelopelor este folosirea tehnologiei CTIS.
„O punte față și spate completă CTIS, care permite schimbarea presiunii aerului pentru opt anvelope plus un compresor de aer acționat hidraulic este mai puțin de 20.000 de dolari”, a declarat Ken Brodbeck, de la Precision Inflation.
Acesta a menționat următoarele beneficii ale utilizării unui CTIS:
- Randamente cu două până la 4% mai mari prin reducerea sau eliminarea compactării rândurilor de prindere
- Economie de combustibil cu cinci până la 10% mai bună atât pe teren, cât și pe șosea
- Manevrabilitate mai bună pe șosea cu pereți laterali fermi pentru anvelope
- Durată de viață a anvelopelor cu cincisprezece până la 20% mai mare, prin creșterea PSI scăzută a anvelopelor VF și IF pentru transportul rutier
- Reducerea compactării solului: Presiunea optimă protejează structura solului, menținând fertilitatea.
- Eficiență crescută: Îmbunătățește tracțiunea și reduce consumul de combustibil.
- Durabilitatea anvelopelor: Ajustarea corectă a presiunii poate prelungi durata de viață a anvelopelor.
- Adaptabilitate: Schimbarea rapidă a presiunii pentru a se potrivi diverselor terenuri și sarcini.
Un astfel de sistem complet pentru un tractor, care include punte față și spate și un compresor hidraulic, poate costa sub 20.000 de dolari, o investiție rentabilă pentru ferme mari, sau pentru utilaje folosite intensiv, spun specialiștii.