Cât poți economisi într-o lună dacă îți faci cumpărăturile în cel mai ieftin supermarket? Pe an sunt peste 1000 de euro

lidl, kaufland Sursa foto: Dreamstime

Economia medie anuală pentru cumpărăturile pe care le faci într-un supermarket față de altul poate ajunge la 1.272 de euro, adică 106 euro pe lună. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale ultimului raport despre coșul de cumpărături al Organizației Consumatorilor și Utilizatorilor (OCU) din Spania, prezentat marți și realizat continuu din anul 1988.

Ce economii anuale se pot face. Valori medii și valori extreme

Cu alte cuvinte, dacă un consumator ar alege cel mai ieftin supermarket, ar putea economisi 106 euro pe lună, cu 20,5% mai mult decât în 2023, din cauza creșterii cheltuielilor familiilor și a diferenței mai mari de preț între lanțurile de magazine. „Este o economie considerabilă, care reprezintă 20% din bugetul alimentar al unei familii medii”, explică Ileana Izverniceanu, directorul de comunicare al organizației.

Economia maximă, conform asociației de consumatori, depinde în mare măsură de orașul în care se află clientul. Concret, cea mai mare economie se înregistrează în orașul Madrid și ajunge la 4.148 de euro pe an. Madrid este urmat de Barcelona, cu o economie posibilă de 2.738 de euro; Tenerife, cu 1.871 de euro pe an; Alcobendas, 1.831 de euro și Las Palmas, 1.817 euro pe an. Orașele cu cel mai mic marjă de economie, însă, sunt Ciudad Real și Soria, unde diferența este de 300 și 500 de euro.

Cât a crescut prețul coșului de cumpărături

O altă concluzie importantă este că prețurile coșului de cumpărături OCU au crescut în medie cu 3,5%, iar 63% dintre produse au înregistrat o creștere a prețurilor (un procent semnificativ mai mic decât anul trecut, când prețurile au crescut la 90% dintre articole). În acest sens, OCU detaliază că cheltuiala medie anuală per gospodărie a crescut cu 5,4%, ajungând la 6.342 de euro. „Deși familiile au revenit la nivelul de cheltuieli din 2008, realitatea este că recuperarea puterii de cumpărare a încetinit și mai este mult până să atingă nivelurile anterioare crizei”, a explicat asociația în prezentarea raportului.

În acest sens, produsul care s-a scumpit cel mai mult anul acesta este uleiul de măsline, care a înregistrat o creștere de 76%, urmat de sucul de portocale, cu o creștere de 47%, în timp ce produsul care a scăzut cel mai mult este uleiul de floarea-soarelui, cu o reducere de 23%.

Există și supermarketuri care au redus prețurile

Pe de altă parte, studiul publicat marți de OCU și citat de ABC, subliniază că pentru prima dată în doi ani există lanțuri care, deși doar puțin, au redus prețurile. Concret, prețurile au scăzut cu 0,9% la Carrefour Express, cu 0,7% la Lidl și cu 0,6% la Aldi. Acestea sunt singurele rețele naționale care au scăzut prețurile.

Conform acestui studiu, Auchan este cel mai ieftin supermarket din Spania, la nivel național, în 25 de orașe. Pentru a elabora acest studiu, organizația consumatorilor a vizitat 1.070 de magazine situate în 65 de orașe mari, incluzând principalele supermarketuri online. În total, au fost colectate 152.766 de prețuri pentru un coș cu 236 de produse alimentare proaspete și ambalate, precum și produse de igienă și drogherie de bază.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *