Pe măsură ce importurile ieftine de produse non-alimentare din China devin tot mai dificile, colosul chinezesc low cost Temu își propune să devină un jucător pe piața bunuri de larg consum) în Europa. Platforma chineză a început deja să contacteze furnizori locali de produse alimentare și cosmetice în Germania, scrie publicația germane de sector lebensmittelzeitung.net.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
În urmă cu câteva luni, potrivit sursei citate, Temu a înființat o divizie germană pentru a aborda furnizori de produse alimentare, cosmetice, articole pentru grădină și alte produse de larg consum. Până acum, platforma s-a concentrat pe articole non-alimentare ieftine din China, însă acum strategia este alta. Dorește să furnizeze și produse alimentare, fabricate în Europa și distribuite în Europa, adică strategia local-to-local. Pare să țintească în principal producătorilor mai mici de produse alimentare și cosmetice.
Temu admite că vrea să extindă gama de produse locale în Europa
Temu confirmă aceste planuri: compania afirmă că dorește să „extindă gama locală și să îmbunătățească serviciile pentru clienții europeni”. Deocamdată, oferta sa este limitată, dar producătorul german de mezeluri Wurstbaron vinde deja de câteva luni pe platformă și se declară mulțumit de rezultate. La fel si brandul Mr Tom, producător de batoane de ciocolată cu alune, a încheiat de asemenea un parteneriat cu Temu. Există și planuri de extindere dincolo de Germania, următoarea țintă fiind Elveția, potrivit ziarului Tages Anzeiger.
Nu este surprinzător faptul că Temu caută să se diversifice: modelul său de afaceri este supus presiunilor din cauza tarifelor de import impuse de SUA și a unei taxe europene iminente asupra coletelor mici comandate online. Rămâne deocamdată în aer întrebarea care va fi impactul pe piața alimentară europeană a unui model de business low cost controversat, cel puțin pe tema chestiunii siguranței datelor utilizatorilor și a drepturilor angajaților.