Burger King se confruntă cu un proces în care este acuzat că a indus în eroare clienții prin reclame care fac ca hamburgerul său Whopper, dar și alte produse, să pară mai mari decât sunt în realitate, scrie portalul de business marketscreener.com.
Într-o decizie emisă în urmă cu câteva zile, judecătorul federal Roy Altman din Miami a considerat plauzibil faptul că „anumite” persoane ar putea fi induse în eroare de reclamele Burger King, potrivit acțiunii colective propuse.
Nouăsprezece clienți din 13 state au acuzat Burger King că a exagerat în mod substanțial dimensiunile aproape tuturor produselor din meniu în reclamele din punctele sale de vânzare și în cele online.
Aceștia au invocat prezentarea presupus înșelătoare a unor hamburgeri care „dau pe dinafară” din chifle, cu Whopper-ul apărând cu 35% mai mare decât versiunea reală și conținând de peste două ori mai multă carne.
Burger King a recunoscut că fotografii săi „înfrumusețează chiflele” față de modul în care acestea sunt preparate efectiv în restaurante, dar a susținut că orice consumator știe că scopul fotografiilor din meniu este de a face produsele să pară cât mai apetisante.
Cu toate acestea, Altman a considerat că acuzațiile aduse Burger King sunt „mai mult decât simple exagerări sau publicitate înșelătoare”.
El a făcut o distincție între acest caz și un proces similar intentat împotriva McDonald’s și Wendy’s, respins de un judecător federal din Brooklyn, New York, în septembrie 2023.
Altman a declarat că Burger King ar fi exagerat dimensiunile produselor sale „într-o măsură mult mai mare”, inclusiv în reclamele de după 2017, în care Whopper-ul apărea mai mare decât în reclamele anterioare.
Nici Burger King, nici avocații săi nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.