Pe multe cutii de lapte și mozzarella, unele dintre cele mai consumate produse în Italia, urmează să apară imprimate sfaturi utile pentru protejarea persoanelor vulnerabile, în special a celor în vârstă, despre cum se pot feri de fraude și înselătorii, scrie agenția Ansa. Inițiativa acestei campanii vine în urma unui parteneriat între carabinieri și compania Lactalis Italia, parte a gigantului francez Lactalis, care controlează o bună parte din piață.
Mai exact, în cadrul campaniei vor și implicate mărcile de lapte Parlamat și mărcile de mozzarella Santa Lucia și Galbani, care pătrund zilnic în milioane de locuințe. Scopul este conștientizarea unui public cât mai larg legat de riscurile tot mai mari de înșelătorii și agresiuni la adresa persoanelor vulnerabile, care tind să se înmulțească.
Potrivit prezentării realizate de carabinieri cu ocazia prezentării campaniei, evenimentele cele mai frecvente de acest tip sunt:
-
escrocheria cu falsul polițist sau falsul reprezentant al autorităților
-
falsul tehnician de la companiile de utilități
-
furtul de identitate sau „spoofing”
-
așa-numita „înșelătorie a oglinzii retrovizoare”, în care este indusă ideea că cineva a lovit din greșeală în trafic oglinda laterală a unui alt autovehicul
Brandul Illy se alătură și el campaniei
La inițiativă s-a alăturat și cunoscuta companie Illy de la Triest, din domeniul producției și comerțului cu cafea, prin acțiuni de avertizare și campanii de informare în toate punctele de vânzare și rețeaua de parteneri ai brandului.
Campania se va desfășura în următoarele luni în aproximativ 200 de locații din Triest și împrejurimi. Comercianții vor afișa postere cu reguli de urmat pentru a preveni fraudele și cu numerele de contact utile în caz de suspiciuni. În plus, clienții vor primi împreună cu bonul fiscal un pliant informativ, disponibil și în format digital prin scanarea unui cod QR.