Un lanț de supermarketuri percepe o taxă de 12 euro la intrarea în magazin/ Momentan este un proiect experimental derulat în Marea Britanie

supermarket

Marketingul evoluează rapid în societatea actuală, inclusiv în domeniul supermarketurilor, unde de ani de zile se aplică diverse tehnici pentru a anticipa preferințele clienților și a stimula consumul.

Printre metodele obișnuite se numără muzica ambientală, iluminatul strategic, decorul și poziționarea produselor pe rafturi, toate menite să încurajeze cumpărăturile.

Cea mai recentă inovație este perceperea unei taxe pentru accesul în magazine, scrie presa spaniolă. Și nu este ieftin: 10 lire (12 euro). Momentan, această inițiativă este testată de lanțul de supermarketuri ALDI în Marea Britanie.

Potrivit portalului specializat The Grocer, ALDI solicită acest depozit clienților care doresc să intre în magazinul său fără case de marcat din Greenwich. Suma se blochează pe cardul de plată înainte de a trece de poarta de acces și se deduce (sau se restituie) din valoarea cumpărăturilor la ieșire.

Însă, dacă suma cumpărăturilor este mai mică de 10 lire sau dacă clientul nu achiziționează nimic, acesta ar putea aștepta câteva zile pentru a-și recupera banii.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Cum funcționează sistemul

Magazinul Shop & Go al ALDI utilizează camere dotate cu tehnologie de inteligență artificială pentru a urmări produsele luate de pe rafturi de clienți, iar valoarea acestora se debitează automat de pe cardul înregistrat la ieșire.

Pentru a accesa magazinul, clienții trebuie să descarce o aplicație pe telefonul mobil și să înregistreze un card de credit. Aplicația generează un cod QR care trebuie scanat la intrare.

Locuitorii din Greenwick sunt primii – și momentan singurii – din lume care trebuie să plătească pentru a intra într-un supermarket. Așa cum era de așteptat, noul sistem nu a fost primit cu entuziasm, notează Time Out.

Probleme și complicații în faza de testare

Evident, un sistem de o asemenea complexitate, aflat încă în stadiu experimental, nu este lipsit de probleme.

Deși plata în sine funcționează fără complicații, problemele apar atunci când valoarea cumpărăturilor este sub 10 lire. În astfel de cazuri, rambursările nu sunt imediate, iar unii clienți au raportat că au așteptat chiar și trei zile pentru a-și primi banii înapoi.

În plus, au existat plângeri legate de erori ale aplicației: unii utilizatori au introdus de două ori codul de acces, ceea ce i-a costat 24 de euro pentru a intra în magazin, sumă care de asemenea nu a fost rambursată imediat.

Un sistem nou pentru ALDI, dar nu toată lumea

Deși este prima dată când Aldi testează un astfel de sistem, nu este o inovație absolută. Compania Amazon utilizează de mai mult timp un sistem similar, denumit Amazon Go.

Acesta elimină complet cozile și casele de marcat, inclusiv cele de tip self-service. Momentan, Amazon Go funcționează doar într-un supermarket din Seattle, Statele Unite. Magazinul a fost deschis în 2016 cu sloganul: „Un nou tip de magazin de cartier”.

De atunci, funcționează fără angajați, oferind produse obișnuite de supermarket, iar clienții trebuie să introducă propriul card într-un cititor amplasat la intrare pentru a putea accesa magazinul.

Comentarii

  1. clickbait.
    nu e taxa, e depozit, dar ce mai conteaza, vb aia, nu lasa adevarul sa strice o stire buna

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *