Sirena cu două cozi, logo-ul Starbucks, are mai mult de 50 de ani și a suferit modificări de design, fără a fi nicidată înlocuită pe paharele acestui celebru lanț de cafenele/ Care e legătura între Starbucks și romanul Moby Dick

starbucks Foto: G4Food

Starbucks este o rețea internațională de cafenele cu un logo foarte recognoscibil. Sirena, care face parte din identitatea sa vizuală, a fost prezentă încă de la prima versiune, dar a evoluat de-a lungul anilor. Compania a fost fondată în 1971 în Seattle, Statele Unite, de către Jerry Baldwin, Zev Siegl și Gordon Bowker. Numele afacerii provine din romanul Moby Dick al lui Herman Melville. Inițial, fondatorii plănuiseră să o numească Pequod, după numele balenierei din roman, însă designerul Terry Heckler le-a sugerat să-l schimbe. Astfel, au optat pentru Starbucks, inspirându-se din numele unui personaj al poveștii, Starbuck, scrie El Mundo.

starbucks
Foto: G4Food

Miturile antice susțin că sirenele atrăgeau marinarii

„Numele Starbucks, preluat din romanul Moby Dick, evocă marea, legendele și tradițiile maritime ale primilor comercianți de cafea”, explică site-ul oficial al companiei.

Prima locație vindea boabe de cafea, ceai și condimente, produse care erau menționate pe un logo de culoare maro, alături de o sirenă cu două cozi. Potrivit mitologiei grecești, aceste creaturi atrăgeau marinarii cu cântecele lor, determinându-i să naufragieze pe insule. Numele Starbuck este, de asemenea, asociat cu o mică insulă din Pacific.

Site-ul oficial al companiei subliniază două conexiuni între Starbucks și lumea maritimă: Seattle este un oraș-port, iar cafeaua este adesea transportată pe distanțe lungi pe mare pentru a ajunge în locațiile Starbucks.

Evoluția logo-ului

Howard Schultz a vizitat pentru prima dată un Starbucks în 1981 și a fost atras de afacere, în care a intrat un an mai târziu. În 1987, a achiziționat compania și a decis să îi schimbe imaginea. Numele a fost simplificat la Starbucks Coffee, eliminând celelalte elemente din logo. Logo-ul a devenit verde, simbolizând prospețimea cafelei, iar sirena a fost prezentată într-un design mai clar.

starbucks
Colaj G4Food

În 1992, compania a făcut o mică modificare, aducând sirena mai aproape de marginea cercului, fără a-i mai arăta corpul complet. O schimbare mai semnificativă a avut loc în 2011, când au fost eliminate cuvintele Starbucks și Coffee. De asemenea, culoarea neagră a dispărut, rămânând doar imaginea iconică a sirenei, pe care o vedem astăzi pe paharele de cafea ale firmei.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *