Un cuplu din Marea Britanie a primit despăgubiri de 3.945 de lire sterline, după ce a reclamat condițiile necorespunzătoare de la un hotel Club Med din Provence, Franța. Damen Bennion, un avocat de 52 de ani, și soția sa, Jane, contabilă de 49 de ani, au achitat 6.670 de lire pentru o vacanță all-inclusive de o săptămână într-un hotel de patru stele, alături de cei doi fii ai lor, în luna iulie 2023, scrie The Guardian.
„Le-am spus copiilor în prima seară că «tata va rezolva situația», dar nu s-a rezolvat”, a declarat Bennion în fața instanței de la Central London County Court. Familia a plecat acasă dezamăgită, descriind sejurul drept un eșec total.
Croissante și camere care lasă de dorit
Potrivit familiei, mâncarea servită în resort a fost „necomestibilă”, iar camerele „murdare și urât mirositoare”. Prima cameră oferită era impregnată de un miros neplăcut, iar cea de-a doua, pusă la dispoziție rapid de către hotel, era întunecată și mirosea a mucegai. „Nu era un loc în care să te simți bine”, a declarat Bennion.
Jane Bennion a criticat dur calitatea mic dejunului: „Nu este greu să faci croissante bune în Franța, dar ei au reușit să le greșească”. Familia a evitat complet mesele de seară din hotel, preferând să mănânce în oraș, și petrecând zilele departe de resort. „Totul despre mâncarea din restaurant era groaznic”, a adăugat avocatul.
Decizia instanței
Judecătorul Justin Althaus a recunoscut că familia nu a putut evalua corect calitatea cinelor, bazându-se doar pe o experiență din prima seară. Totuși, a acceptat că produsele de patiserie servite la micul dejun erau sub standardele așteptate într-o regiune renumită pentru gastronomie.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
În urma analizării dovezilor fotografice prezentate de familie, instanța a concluzionat că camerele hotelului erau murdare și arătau semne vizibile de uzură. Deși Club Med a furnizat imagini care prezentau camerele într-o stare mult mai bună, acestea nu aveau dată, ceea ce le-a diminuat credibilitatea.
„Sunt convins că au existat reprezentări eronate cu privire la standardul resortului, ceea ce le oferă reclamanților dreptul la despăgubiri generale”, a precizat judecătorul.
Reacția Club Med
Un purtător de cuvânt al Club Med a declarat: „Recunoaștem decizia recentă a instanței în cazul plângerii unui oaspete față de unul dintre resorturile noastre. Deși încercăm mereu să oferim cea mai bună experiență posibilă, recunoaștem că, în această situație, au existat probleme care au afectat sejurul oaspeților. De aceea, am oferit inițial o reducere de 20%”.
Reprezentantul a subliniat că despăgubirile acordate au fost semnificativ mai mici decât suma cerută inițial de familie, echivalentă cu 150% din valoarea pachetului turistic. „Rămânem dedicați livrării unor experiențe de vacanță de împreună cu eforturi constante de a ne îmbunătăți standardele”, a adăugat acesta.