Ați observat vreodată că întotdeauna ouăle și laptele sunt amplasate pe rafturile din spate ale magazinului? Este o adevărată strategie în spatele acestui mic amănunt pe care, cei mai mulți dintre noi, îl scăpăm din vedere. Un expert în comerțul cu produse alimentare spune că nu este deloc întâmplător acest lucru. De asemenea, nu întâmplător cerealele pentru copii „se întâmplă” să fie amplasate pe rafturi la nivelul ochilor lor, mai notează eatingwell.
Specialiștii spun că nu este vorba doar despre o stratagemă menită să vă epuizeze bugetul de cumpărături. De fapt, există mai multe motive foarte practice pentru care produsele lactate nu sunt de obicei amplasate aproape de intrările magazinelor.
Câteva motive practice care chiar au sens
„Când vine vorba de designul magazinelor, spre deosebire de comercianții non-alimentari, precum magazinele de îmbrăcăminte, supermarketurile încearcă, în general, să limiteze lumina directă a soarelui în spațiile lor. Produsele sensibile la temperatură sunt vulnerabile la căldură și pot să se topească sau să se altereze,” explică Amanda Lai, director al practicilor din industria alimentară la McMillanDoolittle, o firmă de consultanță de top în retail.
Menținerea produselor perisabile—care reprezintă o mare parte din inventarul magazinelor alimentare—în locurile cele mai răcoroase are sens și explică, de asemenea, de ce nu veți vedea adesea o abundență de ferestre într-un supermarket. Mai multe ferestre înseamnă mai multă lumină solară, ceea ce ar implica un consum mai mare de energie pentru a conserva alimentele. Lai explică faptul că magazinele caută întotdeauna modalități de a reduce costurile, iar economisirea energiei pentru încălzire și răcire este doar una dintre ele.
Sunt mai ușor de aprovizionat
Când vine vorba de menținerea rafturilor bine aprovizionate pentru comoditatea dvs., acest aranjament devine și mai logic—cel puțin din perspectiva angajaților. Dacă ați privit vreodată prin rafturile goale de produse lactate în încercarea de a găsi un angajat în camera din spate, următorul detaliu din culise vă va lămuri.
„Produsele sensibile la temperatură, frecvent cumpărate, precum laptele și ouăle, sunt adesea amplasate în vitrinele frigorifice din partea din spate a magazinului, deoarece acestea pot fi ușor reaprovizionate din depozitele din spate de către angajați,” explică Lai.
În cele din urmă, Lai dezvăluie că majoritatea designelor de magazine includ ceea ce profesioniștii din industrie numesc „zonă de decomprimare”. Situată la intrarea în magazin, această zonă este concepută pentru a oferi cumpărătorilor 10-15 metri de spațiu înainte de a fi introduși la produse și reclame. Scopul este de a le permite clienților să „se acomodeze și să-și regleze orientarea când intră în magazin.” Ca și client, percep aceste zone mai degrabă ca pe niște magneți—mai ales dacă fac cumpărături pe stomacul gol—care mă atrag către toate produsele apetisante și reclamele la reduceri care mă așteaptă mai departe.
Motivul real pentru sunt amplasate în spate
Discutând despre tentațiile pe care le exercită produsele —fie că aveți nevoie de ele sau nu—ajungem la motivul precis și foarte bine gândit care explică de ce comercianții cu amănuntul vă fac să mergeți până în partea din spate a magazinelor pentru a cumpăra lapte și ouă. „Produsele esențiale precum laptele și ouăle stimulează vizitele repetate la supermarketuri, astfel încât comercianții plasează aceste produse de zi cu zi în partea din spate a magazinului în speranța că clienții vor lua și alte produse în drum spre acestea,” explică Lai.
Această strategie simplă, dar bine gândită, asigură că nu veți rata toate capetele de raft (expuneri impresionante de produse amplasate la capătul culoarelor), reducerile sezoniere și toate celelalte produse pe care le întâlniți pe drumul spre produsele de bază pentru care ați venit și înapoi la casele de marcat.
Chiar și dacă reușiți să ajungeți la casele de marcat având doar produsele pe care le-ați planificat să le cumpărați, asigurați-vă că vă mențineți atenția concentrată. Asta deoarece, în apropierea caselor, veți întâlni toate cumpărăturile impulsive: guma de mestecat, dulciurile și revistele.