S-a lansat cartoful hibrid Nemo, un produs inovator pentru agricultură / Numit după peștele din desene animate, „Nemo” este destinat consumatorilor care caută produse rapid de preparat, dar și sustenabile / În plus, are o rezistență puternică la boli

Sursa foto: Branston Sursa foto: Branston

Înainte de sezonul sărbătorilor de iarnă, Branston, specialistul în cartofi din Marea Britanie, a lansat din nou cartoful hibrid, Nemo. Acesta este un produs inovator din agricultură, dezvoltat pe parcursul a nouă ani de cercetare. Acesta este destinat consumatorilor care caută produse rapid de preparat, dar și sustenabile.

Acest soi de cartofi reduce timpul de gătire cu 25% în comparație cu un cartof alb standard, datorită încrucișării atente a unui soi peruvian cu gătire rapidă, numit Inca Bella și un soi de cartofi pentru salată cu coajă roșie numit Franceline.

Numele Nemo provine de la marcajele distinctive ale pielii, care oglindesc faimosul pește de desene animate. Acesta are o coajă roz, cu pete galbene și pulpă aurie, ceea ce îl face distinctiv și atractiv.

Este ideal pentru copt, prăjit, piure sau alte preparate

Este ideal pentru copt, prăjit, piure sau alte preparate, iar texturile sale cremoase și crocante îl fac un candidat perfect pentru mese festive.

În testele de gust, Nemo a depășit varietăți populare, precum Maris Piper și King Edward.​ Necesită mai puține îngrășăminte și cantități reduse de apă, ceea ce îl face mai prietenos cu mediul, potrivit branston.com

Câmpurile unde este cultivat sunt adesea înconjurate de zone bogate în flori, favorizând polenizatorii și biodiversitatea locală​.

Cererea de cartofi pentru prăjit crește cu aproximativ 500% în perioada premergătoare Crăciunului

Directorul de vânzări și marketing, Lucia Washbrook, a declarant, într-un comunicat de presă: „Cererea de cartofi pentru prăjit crește cu aproximativ 500% în perioada premergătoare Crăciunului, comparativ cu o săptămână obișnuită de cumpărături. Nemo este un cartof de prăjit fantastic, care a obținut scoruri mai mari decât cartofii tradiționali de prăjit Maris Piper și King Edward în testele de gust. De asemenea, se comportă excelent în piure sau la cuptor. Am dublat cantitatea cultivată în acest an, astfel încât să avem o cantitate suficientă disponibilă pe tot parcursul sezonului.”

Cartofii Nemo au o coajă roz distinctă, cu pete galben-crem în jurul semnelor mari asemănătoare unor ochi, ceea ce le conferă un aspect bicolor și a dus la denumirea lor după peștele clovn din desenele animate.

Potrivit lui Mark Willcox, director de agronomie la Branston, Nemo are și o reputație solidă din punct de vedere ecologic – necesită cantități relativ mici de îngrășăminte și o mare parte din această nutriție poate fi obținută prin metode ecologice.

Branston plănuiește să crească disponibilitatea Nemo în următorii ani, pe măsură ce volumul de semințe se va extinde și crede că acesta ar putea să se alăture King Edward și Maris Piper, ca un cartof clasic, pentru prăjit.

„Are o rezistență puternică la boli și utilizează apa în mod eficient”

Mark a declarat: „Stabilirea unui nou cartof durează mulți ani, deoarece trebuie să înțelegem cum și unde crește cel mai bine, testându-l în același timp pe piață. În același timp, multiplicarea semințelor de cartofi durează patru până la cinci ani pentru a ajunge la volume comerciale complete, astfel încât acest lucru ne oferă timp pentru a înțelege pe deplin punctele sale forte și slabe.

Acesta a adăugat: „Are o rezistență puternică la boli și utilizează apa în mod eficient, în special atunci când este aplicat prin irigare prin picurare. Multe dintre câmpurile Nemo au adus beneficii biodiversității locale prin plantarea de margini de câmp cu iarbă bogată în flori.”

Nemo este un soi hibrid phureja, care combină natura viguroasă cu creștere rapidă a cartofilor peruani originali cu rezistența soiurilor europene moderne din familia Solanum tuberosum Solanaceae.

Cartoful hibrid Nemo, comercializat sub brandul Tesco Finest, are un preț de aproximativ 2,30 £ pentru un pachet de 2 kg în Marea Britanie. În momentul de față, este disponibil în peste 400 de magazine Tesco.

Datorită cererii mari, Branston a dublat producția pentru a asigura disponibilitatea acestui produs pe parcursul sezonului rece.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *