Piața cafelei se află într-o schimbare majoră, într-o „revoluție” globală, în care băuturile reci încep să domine preferințele consumatorilor, redefinind modul în care este consumată această băutură. În prezent, de la est la vest, băuturile fierbinți sunt depășite de cele reci, iar varietatea de arome și combinații devine din ce în ce mai experimentală. De exemplu, Starbucks a raportat că până la 75% din vânzările lor sunt acum de băuturi reci, această schimbare fiind atribuită noii generații de consumatori, cunoscută sub numele de Generația Z, care are acum o influență semnificativă în piață, notează The Caterer.
În afară de schimbarea temperaturii, și combinațiile de arome sunt în creștere, depășind amestecurile tradiționale de cafea, apă și lapte. Edițiile limitate, cum ar fi espresso-ul cu gheață și spumă de dovleac sau un latte de căpșuni și matcha, au cucerit deja iubitorii de cafea, aceste băuturi atrăgând atât prin arome inedite, cât și prin aspectul lor spectaculos. Straturile de culori vibrante care se împletesc atunci când băutura este amestecată nu doar încântă ochiul, dar „aruncă în aer” și rețelele sociale atunci când sunt postate online.
Pe lângă băuturile pe bază de cafea, și cele fără cafeină câștigă teren, cum ar fi matcha, care a devenit un adevărat trend în Marea Britanie în acest an. Pentru sezonul de iarnă, se prevede o creștere a popularității chai-ului. Această schimbare a preferințelor consumatorilor apare într-un moment critic: conform World Coffee Institute, suprafața potrivită cultivării cafelei ar putea să se reducă la jumătate până în 2050 din cauza schimbărilor climatice din regiunile de cultivare cheie.
Aceste provocări deja afectează producția, iar prețul C al cafelei (prețul de referință pentru comerțul global cu cafea Arabica) continuă să crească. În acest context, există o responsabilitate tot mai mare din partea consumatorilor de a reduce impactul asupra mediului, iar utilizarea unei alternative pe bază de ovăz, cum este Oatly Barista Edition, poate reduce amprenta de carbon a unei băuturi de cafea aproape la jumătate, fiind un prim pas important spre un viitor mai sustenabil.