Lanțul de cofetării și patiserii Dulcinella România, cunoscut pentru produsele sale artizanale inspirate din tradiția basarabeană, a lansat recent o campanie de extindere prin modelul de franciză. Acest demers face parte dintr-un plan ambițios care urmărește creșterea rețelei de la cele 18 locații actuale la un număr de 200 de unități în următorii ani, conform publicației Economedia.
Pentru anul 2025, Dulcinella România plănuiește să deschidă între 7 și 10 noi francize, având un obiectiv minim de 10 unități. De asemenea, compania vizează și o nouă unitate de producție la Cernica, ce va complementa fabrica din Târgu Neamț.
Două tipuri de investiții pentru franciză
Modelul de francizare propus de Dulcinella România se împarte în două direcții: franciza ready-made, care presupune preluarea unor locații deja existente, și franciza „de la zero”. Investiția într-un model ready-made începe de la 22.000 de euro, incluzând o taxă de franciză de 10.000 de euro, o taxă de marketing de 1.500 de euro și o redevență lunară de 5% din vânzări. În plus, francizatul va achita o garanție de 10.000 de euro pentru bunurile oferite în custodie de către companie. Odată preluate locațiile, antreprenorii vor beneficia de o clientelă deja formată și de echipamentele existente, dar vor fi obligați să reamenajeze locația în conformitate cu noul branding Dulcinella, în termen de 12 luni.
Pe de altă parte, deschiderea unei locații de la zero implică o investiție inițială semnificativ mai mare, situată între 70.000 și 120.000 de euro. Totuși, compania oferă posibilitatea reducerii acestei sume prin punerea la dispoziție a echipamentelor necesare în custodie, ceea ce poate reduce costurile cu 20.000-30.000 de euro, în funcție de dimensiunea spațiului.
„Purtăm discuții pentru deschiderea de noi cofetării-patiserii în București, Brașov, Brăila, Constanța. Pentru 2025 estimăm deschiderea a 7 – 10 locații în franciză. Există deja un mare interes pentru franciza Dulcinella România, iar pentru noi acest lucru este esențial, pentru că ne dorim ca produsele noastre să ajungă la cât mai multă lume, peste tot în țară și în afara României”, a declarat Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor Cornelius H Group LTD, fondul de investiții care deține Dulcinella România.
Planuri de dezvoltare
Compania, fondată în Republica Moldova în 2005, este prezentă pe piața din România din anul 2021. Sub managementul Cornelius H Group LTD, care a preluat rețeaua în 2023, Dulcinella România a beneficiat de investiții de peste 2,5 milioane de euro.
Estimările pentru 2025 indică o cifră de afaceri de 6,5 milioane de euro, în creștere cu 30% față de anul acesta, când compania anticipează venituri de 5 milioane de euro.