Maghiarii au cheltuit aproape de două ori mai mulți bani în magazinele alimentare din țările vecine comparativ cu anul trecut

ANPC, produse alimentare, preturi Sursa foto: Unsplash / Daria Volkova

Banca Națională a Ungariei a analizat câți bani duc maghiarii în străinătate, se arată într-un articol hvg.hu. Guvernul anunță din ce în ce mai des acest lucru: magazinele maghiare o duc mai rău pentru că oamenii își cheltuiesc o mare parte din bani în magazinele online străine, iar mulți oameni fac oricum cumpărături în străinătate. În ultimul său Raport privind inflația, Magyar Nemzeti Bank (MNB) a analizat aceste afirmații.

În ceea ce privește achizițiile online, conform datelor privind cifra de afaceri a cardurilor bancare maghiare, maghiarii au cheltuit aproape de trei ori mai mulți bani în 2023 la actori înregistrați în străinătate (de obicei magazine online) decât în 2019, cifra de afaceri a crescut de la 700 de miliarde HUF la 1900 de miliarde HUF. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că toți banii au fost luați de magazinele online străine, de fapt, dimpotrivă.

Numărul cumpărăturilor online interne cu cardul bancar a crescut chiar mai mult decât atât – astfel că a rezultat că, în timp ce în 2019 40,5 la sută din banii cheltuiți în achiziții online au mers în străinătate, în 2023 vor fi doar 36,4 la sută. (Merită adăugat la aceasta că este deja o plângere comună în 2024 că webshop-urile chinezești ieftine acoperă piața, astfel încât aceste cifre nu arată încă ce este adevărat din recenzii).

Și ce este adevărat despre faptul că maghiarii își cheltuiesc banii călătorind în străinătate? MNB a găsit o evoluție foarte interesantă aici: în magazinele alimentare din țările vecine, aproape de două ori mai mult a fost cumpărat cu un card bancar maghiar decât cu un an înainte.

În timp ce această sumă a fost de 24,1 miliarde HUF în 2022, ea va fi de 45,5 miliarde HUF în 2023 (ceea ce, desigur, nu reprezintă încă nici 1% din totalul achizițiilor cu cardul bancar, dar diferența este spectaculoasă). Și acest lucru nu se datorează doar faptului că oamenii au mers acolo în masă în vacanță.

Acest lucru a fost testat analizând modul în care au crescut cheltuielile maghiarilor în toate celelalte țări, și s-a dovedit că a fost doar cu o treime, de la 46,4 miliarde HUF la 61,1 miliarde HUF. Cu alte cuvinte, deși nu este posibil să se separe turismul de cumpărături și vacanțele în statistici, este probabil că mulți oameni din apropierea frontierei au mers la vecini pentru o mare călătorie de cumpărături.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *