Nivelul donaţiilor politice de la marile companii alimentare, acceptate de parlamentarii democraţi din SUA, a crescut în acest ciclu electoral pentru Congres

donatii Sursa foto: Jhansen2 | Dreamstime.com

Nivelul donaţiilor politice de la marile companii alimentare acceptate de parlamentarii democraţi a crescut în acest ciclu electoral pentru Congres, chiar dacă mulţi democraţi au acuzat principalele lanţuri de băcănie din SUA şi pe furnizorii lor că cresc preţurile suportate de consumatori, arată o analiză Reuters a datelor Comisiei Electorale Federale, transmite News.ro.

Democraţii au motive să se concentreze pe preţurile alimentelor, care au crescut cu 25% între 2019 şi 2023. Sondajele Reuters/Ipsos arată că economia este principala preocupare a alegătorilor şi că aceştia au mai multă încredere în republicani pentru a o gestiona.

Zeci de democraţi şi-au intensificat apelurile de când Kroger, cea mai mare companie de băcănii a SUA după venituri, a propus o fuziune de 24,6 miliarde de dolari cu rivala mai mică Albertsons. Contestaţia Comisiei Federale pentru Comerţ faţă de acord, despre care consideră că este dăunător pentru cumpărători şi angajaţi, va fi judecată într-un tribunal federal din Oregon începând de luni.

PAC-ul lui Albertsons a contribuit până acum cu 291.500 de dolari, mai mult de trei ori faţă de suma de 90.000 de dolari din întregul ciclu electoral 2021-2022. PAC Kroger are, de asemenea, donaţii mai mari, după ce a donat 141.000 USD până acum, în creştere de la 140.500 USD pentru întreg ciclul 2021-2022.

Cel puţin 154 de parlamentari democraţi sau organizaţiile lor de strângere de fonduri au acceptat contribuţii de la câteva companii alimentare de top în timpul actualului ciclu de campanie.

Aceştia includ 51 de democraţi din Congres – unul din cinci – care au făcut acest lucru în timp ce au criticat public lăcomia corporativă în industria alimentară. Unii dintre cei mai vulnerabili democraţi ai Senatului – Sherrod Brown din Ohio, Bob Casey din Pennsylvania şi Tammy Baldwin din Wisconsin – se numără printre cei care au criticat tacticile companiilor alimentare şi le-au acceptat donaţiile.

Şaizeci şi cinci de democraţi din Congres şi comitetele lor de strângere de fonduri afiliate au primit 94 de contribuţii de la comitetele de acţiune politică ale Kroger şi Albertsons, în valoare totală de 185.000 de dolari, conform datelor FEC până în iunie 2024. Donaţiile celor două companii sunt depăşite de cele ale Walmart, al cărei PAC a contribuit cu cel puţin 441.500 de dolari pentru democraţi în aceste alegeri.

PAC-urilor corporative li se permite legal să dea până la 10.000 USD pentru campanii şi, de obicei, să doneze ambelor părţi. În general, 58% din donaţiile combinate ale lui Kroger şi Albertsons au mers către campaniile republicane ale Congresului din acest ciclu.

Şaizeci şi opt de membri actuali ai Congresului au jurat să accepte banii PAC corporativi, conform grupului End Citizens United, faţă de 59 de acum doi ani. Activiştii spun că parlamentarii trebuie să-şi dea seama că donaţiile pot veni cu nişte condiţii.

”Marile corporaţii nu doar dau bani aleşilor pentru sănătatea lor, ci o fac pentru a se aştepta la un fel de rentabilitate. Acea întoarcere poate fi adesea în încercarea de a opri roţile guvernului să se mişte pentru a aplica legea împotriva lor”, a spus Morgan Harper, director de politici la Fight Corporate Monopolies.

Vicepreşedintele Kamala Harris a plasat, de asemenea, combaterea creşterii preţurilor în centrul primului discurs economic important din campania ei prezidenţială.

Casey, care se confruntă cu o luptă acerbă pentru realegere în Pennsylvania, a declarat că Mondelez International a alimentat ”lăcomia” prin micşorarea biscuiţilor Wheat Thins şi a Double Stuf Oreos şi a criticat Procter & Gamble pentru preţurile la hârtie igienică, săpun de vase şi pasta de dinţi. Campania sa a acceptat donaţii de 1.000 USD de la PAC-urile ambelor companii, care aprovizionează comercianţi cu amănuntul, inclusiv Kroger şi Albertsons. Campania lui Casey a spus că criticarea donatorilor a demonstrat independenţa.

”Bob Casey este un luptător independent, care va apără întotdeauna oamenii care se opun lăcomiei corporative şi a companiilor care îi jefuiesc pe oamenii din Pennsylvania”, a spus un purtător de cuvânt al campaniei.

Un purtător de cuvânt al Mondelez a declarat că compania ia în considerare ”o varietate de criterii, inclusiv poziţiile pe probleme de politică publică importante pentru afacerea noastră, prezenţa angajaţilor sau a facilităţilor noastre în districtul sau statul candidatului şi membrii comisiilor cheie sau poziţii de conducere” atunci când face donaţii de campanie.

Brown, a cărui candidatură pentru realegere în Ohio este considerată una dintre cele mai dificile pentru democraţi, care încearcă să-şi apere majoritatea de 51-49 din Senat, a primit anul trecut 2.500 de dolari de la PAC-ul Kroger din Cincinnati şi 5.000 de dolari de la PAC-ul Albertsons.

Brown a fost, de asemenea, singurul parlamentar care a primit contribuţii de la directorii executivi ai ambelor lanţuri de băcănie, ambii au contribuit cu maximum 6.600 de dolari. El a dat vina pe scară largă pe cheltuielile corporative pe răscumpărări de acţiuni şi pe bonusurile executive pentru creşterea preţurilor la alimente. El sprijină înţelegerea dintre Kroger-Albertsons, deoarece companiile sunt sindicalizate.

”Dacă această fuziune se realizează corect şi Kroger se asigură că lucrătorii au un loc la masă, compania are potenţialul de a deveni una dintre cele mai mari companii sindicalizate dintr-o industrie care este din ce în ce mai dominată de giganţi corporativi nonsindicali”, a declarat purtătorul de cuvânt al lui Brown, Kevin. Donohoe.

Uniunea Internaţională a Muncitorilor Sindicalizaţi din Alimentaţie şi Comerţ, care reprezintă lucrătorii din ambele lanţuri, se opune fuziunii.

Baldwin din Wisconsin a acuzat General Mills de preţuri ”înşelătoare” pentru micşorarea cutiilor de cereale Cocoa Puffs cu 1,2 uncii, dar percepând acelaşi preţ. De atunci, campania lui Baldwin a primit un total de 7.500 de dolari de la PAC-ul General Mills. Campania lui Baldwin nu a răspuns solicitărilor de comentarii. Democraţii Congresului au criticat, de asemenea, creşterea preţurilor în industria de ambalare a cărnii, dar au acceptat cel puţin 286.000 de dolari sub formă de donaţii de campanie în acest ciclu de la JBS USA, Tyson Foods şi Cargill.

Albertsons a refuzat să comenteze. Celelalte companii menţionate nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *