- Înființarea Observatorului Național al Tranzacțiilor Funciare din Extravilan
Vă propunem realizarea unei platforme on line unde să fie făcute publice toate tranzacțiile cu terenuri situate în extravilan. Este necesar un moment al adevărului, în condițiile în care pe acest subiect au fost lansate constant și chiar virulent mesaje propagandistice potrivit cărora ”străinii au cumpărat România bucată cu bucată”. Ministerul Agriculturii ca autoritate competentă în domeniul vânzării-cumpărării terenurilor agricole are îndatorirea să facă publice datele despre tranzacțiile încehiate între diferite categorii de parteneri. Trebuie găsite instrumentele legale astfel încât ministerul să poate beneficia de datele deținute de entitățile notariale unde se încheie contractul final. Astfel, opinia publică poate afla care este volumul real al tranzacțiilor cu terenuri agricole și cât anume dețin cetățenii străini.
2. Înființarea Observatorului Național al Sistemului Național pentru Irigații
Vă propunem, de asemenea, înființarea unei platforme on line, unde să fie publicate toate datele despre funcționarea Sistemului Național de Irigații: cine anume utilizează apa furnizată prin SNI, cât cheltuiește statul pentru fiecare OUAI, ținând cont că livrarea apei până la SPP este gratuită, ce suprafață a fost irigată pe unitatea de timp ( zi, săptămână, lună ), câtă apă a fost utilizată pe unitatea de timp, unde anume sunt desfășurate lucrări de reabilitare a SNI, ce firmă lucrează, care sunt termenii contractuali, ce volum de apă este pierdut din cauză că nu au fost efectuate lucrări de reparații? Toți politicienii au declarat SNI de importanță strategică, dar în primăvara și vara anului 2020, peste 1.000.000 de hectare de teren arabil au fost declarate calamitate.
3. Realizarea unui studiu independent privind relația dintre marii comercianți și producătorii/procesatorii agricoli români
Este necesar un astfel de studiu pentru a arăta la dimensiuni reale, actualizate, cum anume funcționează relația dintre retaileri și producătorii/procesatorii români. Pe acest subiect au fost lansate mesaje propagandistice anti-occidentale și anti-europene, în condițiile în care prezența produselor românești a crescut constant pe rafturile marilor retaileri. Un studiu independent, echidistant, ar lămuri toate aspectele, atât pe cele individuale, conjuncturale, cât și pe cele sistemice.