Kaufland, unul dintre cei mai mari retaileri de pe piața locală, a anunțat faptul că 65 de cenți din fiecare 1 euro cheltuit la casele de marcat reprezintă banii care se întorc la furnizori locali. Astfel, în 2023, compania a colaborat cu peste 2.500 de furnizori iar aproximativ 79% dintre cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, acestea depășind valoarea de 2,83 miliarde de euro.
Achizițiile de la furnizori români au crescut cu 18% din 2023, față de 2022, anunță echipa Kaufland într-o conferință de presă.
Pentru fiecare 1 euro de VAB (Valoare Adăugată Brută) directă adusă, Kaufland România susține că s-au generat suplimentar în economia locală 3,50 euro prin VAB în termeni indirecți și induși.
Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,74 miliarde euro în perioada martie 2023 – februarie 2024. Echipa Kaufland numără în România 17.200 de angajați.
„Impactul nostru merge dincolo de cifre, se măsoară în comunități mai puternice, locuri de muncă stabile și oportunități pentru afacerile locale Prin investițiile noastre constante și parteneriatele pe termen lung, construim o fundație solidă pentru viitorul României. Acest studiu confirmă că suntem pe drumul cel bun, dar și că responsabilitatea noastră crește. Rămânem dedicați misiunii noastre de a contribui la o Românie durabilă, unde fiecare euro investit se întoarce multiplicat în societate”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.
65% merg catre furnizori care produc in Romania sau merg catre furnizor care opereaza in Romania…este o mare diferenta pentru ca sunt destul de multi furnizori romani care fac numai importuri, plus sunt si corporatii care nu mai au fabrici in Romania si importa totul.