Reuters: Creșterea prețurilor în restaurante ar putea aduce câștiguri mai mari retailerilor și companiilor de livrare de mâncare la domiciliu

creșterea prețurilor în restaurante ar putea aduce câștiguri mai mari retailerilor FOTO: Dreamstime/1000words

Într-o situație economică instabilă, precum cea de astăzi la nivel mondial, când vine vorba de mâncare, sectorul HoReCa este cel care pierde cel mai mult teren.  Consumatorii atenți la cheltuieli, care aleg să mănânce acasă în loc să ia masa în oraș ar putea aduce în viitorul apropiat câștiguri mai mari supermarketurilor și firmelor de livrare de mâncare, potrivit agenției Reuters, care a analizat date ale analiștilor economici și directorilor de companii.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Politicile tarifare ale președintelui american Donald Trump au adăugat incertitudine economică, au crescut probabilitatea unei inflații persistente și i-au făcut pe consumatori să se întrebe dacă merită să cheltuie bani la restaurante.

„Mănânc mult mai mult acasă pentru că, mai întâi de toate, a mânca în oraș a devenit mult mai scump în ultima vreme, iar calitatea nu este întotdeauna garantată”, a declarat Marilena Graziano, profesoară în Florența, pentru Reuters.

Retailerul Ahold Delhaize, proprietarul magazinelor Food Lion și Giant din Statele Unite, care deține în România lanțul Mega Image, a declarat la începutul acestei luni că își intensifică ofertele adaptate meselor ieftine acasă.

„Avem soluții pentru ca clienții să aibă o masă foarte accesibilă, de 2,50 $ de persoană, acasă, cu familia”, a spus CEO-ul companiei, Frans Muller, într-un interviu. „Am crescut foarte mult această ofertă în magazinele noastre”, a spus el.

Această schimbare sugerează o revenire la boom-ul meselor luate acasă în perioada pandemiei COVID-19, când oamenii nu puteau ieși. Totodată, atunci companiile de livrare la domiciliu au înregistrat vânzări record, deși au întâmpinat ulterior dificultăți, după ridicarea restricțiilor.

Datele Rabobank și Eurostat arată că volumele vânzărilor ajustate la inflație în supermarketuri, hipermarketuri și magazine similare din zona euro au crescut cu 1,5% între ianuarie și mai anul acesta, comparativ cu 0,1% în aceeași perioadă a anului trecut. Pentru serviciile de alimentație și băuturi, precum restaurante și baruri, cifra a scăzut cu 0,3%, în timp ce anul trecut creșterea a fost zero.

Restaurantele pierd teren

Datele ajustate la inflație sugerează că vânzările din supermarketuri se recuperează mai repede decât cele din restaurante, mai ales pentru mesele obișnuite din timpul săptămânii, a declarat pentru Reuters Maria Castroviejo, analist în sectorul produselor alimentare la Rabobank.

Castroviejo a menționat popularitatea tot mai mare a meselor „grab-and-go”, salatelor, wrap-urilor și sandwich-urilor. „Această ofertă a crescut și s-a îmbunătățit mult și știm că acest lucru reduce cererea pentru anumite restaurante și servicii alimentare”, a spus ea.

Delivery Hero, compania de livrare de mâncare la domiciliu care deține Glovo și Foodpanda, a spus că în general consumatorii ies mai puțin în perioade de dificultăți economice, dar vor comanda acasă ca alternativă mai ieftină.

Un sondaj realizat pe peste 5.000 de adulți americani, comandat de Hellofresh, producător german de kituri de masă care obține majoritatea veniturilor în America de Nord, arată că 93% dintre respondenți intenționează să gătească la fel de mult ca anul trecut sau mai mult în următorul an. Dintre cei care planifică să gătească mai mult acasă, peste trei sferturi spun că economia este un factor important.

Vizitele la supermarket au crescut, în timp ce prezența în restaurante este în scădere

Vizitele la magazinele alimentare au depășit constant frecvența vizitelor la restaurante și baruri în SUA, arată datele firmei placer.ai, care urmărește traficul de clienți. În iunie, vizitele la supermarketuri au crescut cu 1,3% față de anul precedent, în timp ce vizitele la restaurante au scăzut cu 0,4% în aceeași perioadă.

Jenny Russmann, angajată a unei organizații internaționale din Viena, este printre cei care folosesc mai mult supermarketurile. „Am trecut la mâncat acasă acum puțin peste o lună pentru că voiam să fiu mai sănătoasă și, mai ales, din cauza costurilor.”

La Milano, Chiara Schiavoni, angajată în administrația regională, spune că preferă să mănânce acasă pe măsură ce prețurile cresc și porțiile restaurantelor scad în capitala financiară a Italiei.
„Primești tichete de masă de șapte euro la serviciu și nici măcar nu pot să cumpăr un sandwich, care costă în jur de nouă euro în restaurantele din jurul biroului meu”, spune ea. „Pe de altă parte, le pot folosi în supermarketuri, unde, per total, e mai convenabil.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *