Warren Buffett investește în lanțul american de pizzerii Domino’s Pizza. Magnatul a cumpărat 4% dintr-un business de 16 miliarde de dolari

Domino’s Pizza, Warren Buffett Sursa foto: Pixabay/DesignDrawArtes

Cât poate fi de rentabil un mare lanț de pizzerii? Warren Buffett, unul dintre cei mai importanți investitori din istoria economiei americane, tocmai a achiziționat un pachet semnificativ de acțiuni ale Domino’s Pizza, lanțul american de pizzerii care continuă să genereze rate de profit impresionante, potrivit cotidianului italian La Stampa. O achiziție care a atras imediat atenția experților din domeniu și care aduce brandul originar din Michigan alături de coloși precum Apple, Coca-Cola, Chevron și Bank of America – câteva dintre cele mai importante nume din portofoliul lui Buffett.

Pentru cei mai puțin familiarizați cu marile tranzacții financiare, nu este deloc o întâmplare faptul că Buffett, supranumit Oracolul din Omaha, a ales să se implice în această afacere. Buffett selectează întotdeauna companii cu branduri puternice, fluxuri de numerar constante și o creștere permanentă a dividendelor – caracteristici care caracterizează și lanțul Domino’s, o companie în creștere de ani de zile.

Achizția nu promite o creștere spectaculoasă sau rezultate explozive pe piață într-un orizont de timp imediat, este însă una care aduce valoare în timp, încet, dar sigur. Buffett a achiziționat deocamdată circa 4% din companie, care este listată la bursă, cu o capitalizare de peste 16 miliarde de dolari.

Vezi detalii

Care e povestea Domino’s Pizza

Domino’s Pizza? Dintr-un loc îndepărtat – și nu doar pentru că a luat naștere în statul Michigan, printre mașini, lacuri și un frig pătrunzător, la un pas de granița cu Ontario.

Domino’s Pizza a fost fondată în statul Michigan 1960, la doar cinci ani după apariția McDonald’s, când frații Monaghan au cumpărat o pizzerie din centrul orașului, Dominick’s, și au transformat-o în afacerea lor. Trecerea la numele Domino’s, pentru a marca o ruptură față de gestionarea anterioară, a fost aproape imediată, iar de acolo a început ascensiunea lor.

Ideea de industrializare era deja prezentă în planurile celor doi frați, astfel că prima mașină care automatiza procesul de producție a fost instalată în 1965. Doi ani mai târziu, au început să deschidă primele magazine în franciză în Statele Unite, iar primul magazin din afara granițelor (în Winnipeg, Canada) avea să fie inaugurat în 1983 – marcând începutul unei povești de succes. Șase ani mai târziu, în 1989, era deschis magazinul cu numărul 5000. În mai puțin de 25 de ani, Domino’s devenise deja o companie cu o putere economică impresionantă – și toate acestea pentru doar 900 de dolari, împrumutați.

De-a lungul anilor, s-au schimbat rețetele, tehnologia – în 2009 a fost brevetată o aplicație care permite urmărirea traseului de la mașină la cuptor și până la livrare, logo-ul și proprietarii – afacerea a fost achiziționată de un fond de investiții, compania a fost listată la bursă în 2004.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *