Locuitorii din Greenwick sunt primii – și momentan singurii – din lume care trebuie să plătească pentru a intra într-un supermarket. Așa cum era de așteptat, noul sistem nu a fost primit cu entuziasm, notează Time Out.
Probleme și complicații în faza de testare
Evident, un sistem de o asemenea complexitate, aflat încă în stadiu experimental, nu este lipsit de probleme.
Deși plata în sine funcționează fără complicații, problemele apar atunci când valoarea cumpărăturilor este sub 10 lire. În astfel de cazuri, rambursările nu sunt imediate, iar unii clienți au raportat că au așteptat chiar și trei zile pentru a-și primi banii înapoi.
În plus, au existat plângeri legate de erori ale aplicației: unii utilizatori au introdus de două ori codul de acces, ceea ce i-a costat 24 de euro pentru a intra în magazin, sumă care de asemenea nu a fost rambursată imediat.
Un sistem nou pentru ALDI, dar nu toată lumea
Deși este prima dată când Aldi testează un astfel de sistem, nu este o inovație absolută. Compania Amazon utilizează de mai mult timp un sistem similar, denumit Amazon Go.
Acesta elimină complet cozile și casele de marcat, inclusiv cele de tip self-service. Momentan, Amazon Go funcționează doar într-un supermarket din Seattle, Statele Unite. Magazinul a fost deschis în 2016 cu sloganul: „Un nou tip de magazin de cartier”.
De atunci, funcționează fără angajați, oferind produse obișnuite de supermarket, iar clienții trebuie să introducă propriul card într-un cititor amplasat la intrare pentru a putea accesa magazinul.