Spot publicitar pentru promovarea cărnii de porc în Marea Britanie / Danezii vând în China, ca să cumpere în Africa / Mexic, piață pentru proteinele animale americane – Dr. Abraham, Analiza Industriei Porcului, săptămâna 5

analiza industriei porcului, carne de proc, marea britanie, china, proteine animale Foto: Dreamstime

Dragi cititori, 

în fiecare săptămână găsim vești bune din industrie: 

  • Noua reclamă “British Pork. But Not As You Know It” este un spot publicitar complet nou care susține carnea de porc britanică drept o alegere delicioasă, sănătoasă și versatilă pentru familii și va ajunge pe ecranele televizoarelor pe parcursul lunii februarie, organizat de AHDB.
  • Legislativul din Carolina de Sud ia în considerare o măsură care ar restrânge modul în care produsele din carne cultivată pot fi etichetate, alăturându-se statelor Dakota de Sud, Nebraska și Missouri cu măsuri similare pe agendele lor de stat în 2025. 
  • Fabrica HyLife din Windom, Minnesota, SUA, a fost achiziționată de Premium Iowa Pork în iunie 2023 pentru 14 milioane de dolari. De la achiziție, Premium Iowa Pork a lucrat la modernizarea fabricii și la reluarea producției. Premium Iowa Pork intenționează să redeschidă fabrica în februarie 2025. 

Calendarul evenimentelor

  • Source Trade Show din Exeter, Marea Britanie, este un târg specializat pentru alimente, băuturi și ospitalitate, oferind o platformă pentru profesioniștii din industria alimentară și a ospitalității pentru a face schimb de idei, a obține inspirație și a dezvolta afaceri. Expoziția va avea loc pe parcursul a 2 zile, de marți, 04. februarie până miercuri, 05. februarie 2025. 
  • Asociația Medicilor Veterinari Specialiști În Porcine Din Podișul Jalisco, Mexic, organizează al XXXI-lea Congres anual în Parcul Bicentenar din Tepatitlan de Morelos, între 5-7 februarie 

Semnale mixte 

Într-o mișcare surprinzătoare, prețurile purceilor au început să crească pe majoritatea piețelor europene. Semnalul a venit din Danemarca și a fost preluat de germani în ziua următoare. 

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Pentru a rămâne la danezi, Danish Crown continuă să dea semnale mixte membrilor și pieței. După ce a decis să continue să exploateze abatorul din Essen, Germania, o fabrică din China urmează să fie vândută. Grupul a închis și/sau a vândut deja mai multe locații din Germania și Danemarca. Compania explică faptul că fabrica din Pinghu care este acum scoasă la vânzare a fost inaugurată abia anul trecut. “Aceasta este o parte foarte, foarte mică a activității noastre, care nu s-a dezvoltat conform așteptărilor”, iar fondurile eliberate vor fi utilizate acum pentru dezvoltarea pieței africane. Nu este de mirare că mulți fermieri danezi caută să își vândă purceii și porcii concurenților Danish Crown din interiorul sau din afara Danemarcei. 

Tiberiu Abraham, Dr.Abraham, Analiza Industriei Porcului
Tiberiu Abraham, foto: Inquam

În Germania, mai sunt încă porci în grajduri din perioada sărbătorilor de iarnă, iar febra aftoasă (FMD) a adăugat câțiva în plus în zona Brandenburg, deoarece abatoarele nu doresc să îi primească în fabrici. Mai mult, FMD este folosită pentru a pune presiune pe prețul porcilor, în timp ce creșterea prețului purceilor arată un semnal opus. Cooperativa Westfleish, al doilea mare producător de carne de porc din Germania, anunță că va plăti cu 3 cenți mai puțin decât cotația germană pentru porcii livrați abatoarelor sale. 

Într-o parte a Balcanilor a avut loc un boicot al cumpărătorilor asupra alimentelor vândute în marile lanțuri de magazine. Mișcarea a început în Croația, vizând în principal Lidl și Kaufland, dar s-a extins la alte țări și lanțuri de magazine. Potrivit știrilor locale, mișcarea s-a concentrat pe vânzările de vineri și a determinat o reducere de 40-50% a vânzărilor. Unele lanțuri de magazine au declarat o scădere voluntară a prețurilor la alimente, în timp ce unele guverne declară un plafon de preț pe o listă de articole. Am mai văzut acest lucru în perioada Covid și, deși părea să fie în avantajul consumatorului, industria a considerat rezultatul măsurii un dezastru. Acest tip de măsură nu rezolvă sursa problemei, care este considerată a fi marja de profit excesivă a lanțulilor de magazine.

În America de Nord avem administrația Trump care declară o impozitare de 25 % a mărfurilor din Mexic și Canada. Între timp, măsurile de retorsiune ale Mexicului și Canadei ar putea afecta puternic fluxul de proteine de pe continent. Mexicul este una dintre cele mai mari piețe de export de carne de porc pentru SUA, în timp ce Canada este un furnizor important de porci vii. De peste tot primim semnale contradictorii.

5 februarie 2025, Dr. Abraham

Tiberiu Abraham este director de vânzări la Alföldi Sertés.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *