Ceaiul rece în Spania a fost asociat de mulți ani cu un brand: Nestea. Există și alte variante disponibile, iar supermarketurile au, de asemenea, acest produs sub marca lor proprie. Dar nimeni nu a avut atât de mult succes; cel puțin nu până acum.
Dacă în România Coca Cola vinde ice tea sub marca proprie Fuze Tea, în Spania până acum aceast brand nu a existat, iar Coca Cola era distribuitor de ceai rece Nestea.
Pe 7 octombrie a apărut o știre: Coca-Cola și Nestlé (proprietarul brandului) și-au încheiat acordul de distribuție, lăsând viitorul Nestea în aer. Coca-Cola a anunțat că va lansa pe piață Fuze Tea. Directorul general al Coca-Cola Iberia a afirmat cu ocazia lansării că sunt încrezători că „Fuze Tea va avea în Spania același succes ca în celelalte 90 de țări în care este prezent. Lansarea Fuze Tea Gust Original extinde brandul global pe piața spaniolă și ne permite să ajungem la noi vârfuri de consum și să impulsionăm o categorie de mare importanță”.
Ceea ce nimeni nu se aștepta era că situația va provoca o agitație mediatică atât de mare în presa din Peninsulă, precum și în rândul fanilor mărcii. Consumatorii s-au speriat că Nestea va dispărea din magazine.
„Nestea va continua să fie comercializat și după ce contractul între Nestlé și Coca-Cola va expira. Astfel, consumatorii vor putea găsi în continuare Nestea în magazinele lor obișnuite și după 1 ianuarie 2025 și se vor putea bucura de marca lor preferată, lider de piață, ca până acum”.
Problemă de rivalitate între branduri
Nestlé se grăbește acum să găsească un partener pentru distribuție. Se pare că alesul ar fi Damm. Grupul, cunoscut pentru berea sa, studiază un acord cu Nestlé „pentru a fabrica și distribui în Spania marca de ceai rece Nestea”, potrivit informațiilor obținute de ABC. Până în acest moment, niciuna dintre companii nu a oferit detalii despre operațiune. Certitudinea este că, începând cu ianuarie, vor exista două mărci de ceai rece pe piață. Iar controversa este departe de a se stinge.
Iubitorii de ice tea vor trebui să dea verdictul
Dacă acordul dintre Nestlé și Damm va fi finalizat, iar Nestea va avea o nouă viață, lupta cu noul Fuze Tea va fi intensă pe toate canalele. În supermarketuri este loc pentru toată lumea și se preconizează că ambele mărci vor putea coexista.
In industria de restaurante este puțin diferit. Consumatorii vor trebui să aleagă, iar acest lucru ar putea determina afacerile să păstreze o singură referință în funcție de vânzări. Deocamdată, lupta începe inegal, dar Coca-Cola va pune presiune.
Nestea este o marcă bine consolidată de ani de zile. Între timp, noul produs al Coca-Cola, care are succes în alte regiuni, rămâne o necunoscută în ceea ce privește performanța sa pe piața spaniolă.