Profiturile producătorilor de alimente din România s-au triplat în patru ani / Veniturile celor mai mari 200 de societăți din industria alimentară locală, mai mari cu peste 70% în perioada 2019 – 2022 – analiză Libertatea

preturi, alimente, profit, venituri Sursa foto: Pixabay / Tumisu

Profiturile marilor companii din industria alimentară din România s-au triplat în perioada 2019 – 2022, arată o analiză realizată de către Libertatea pe baza datelor financiare depuse de companii. Totodată, profiturile firmelor de distribuție de produse au crescut și ele cu 50% în același interval.

Potrivit sursei citate, avem de a face cu fenomenul „greedflation”, care înseamnă creșterea prețurilor de către companii mai mult decât impune creșterea costurilor.

România este pentru a patra lună la rând țara cu inflația cea mai mare din Uniunea Europeană, potrivit datelor Eurostat. Țara noastră a consemnat în aprilie o inflație de 5,9%, mai mult decât dublă față de media europeană de 2,6%. Creșterile de prețuri vin în contextul în care prețurile la energie și gaze sunt deja plafonate de către stat din 2022.

Spre exemplu, în 2019-2020 prețul unei băuturi carbogazoase populare era de 4,5-5 lei pentru o sticlă de 2 litri. Acum, aceeași sticlă costă 9,65 lei.

O analiză efectuată de către Libertatea pe baza datelor financiare raportate de către companii, puse la dispoziție de firma de date AlertăCUI.ro, arată că cele mai mari 200 de societăți din industria alimentară din România și-au majorat veniturile cu 70,38% între 2019 și 2022, an pentru care sunt disponibile ultimele rezultate.

În cifre brute, creșterea a fost de la 35 de miliarde de lei la 59,7 miliarde de lei. Profiturile, în schimb, s-au triplat, de la 1,08 miliarde de lei la 3,13 miliarde de lei. Procentual, creșterea este de 188%.

În comerț, sector care include atât retailerii de tip cash & carry, cât și firmele de distribuție de produse, veniturile celor mai mari 200 de companii din țara noastră au urcat cu 41,17% în intervalul 2019-2022. Profiturile au crescut la rândul lor cu 51,85%, de la 614 milioane de lei la 932,4 milioane de lei.

Citește și Ciolacu anunță măsuri anti-shrinkflație: Guvernul va impune producătorilor să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Comentarii

  1. Carrefour este scump ca spumele marii, depaseste cu mult preturile din Carrefour Franta de exempli. Si ce sa vezi, romanii cumpara ca doar ei nu sunt saraki, e plin ochi Carrefour. Aia e, eu as mai pune vreo 200% adaos, ca doar romanul scoate banul, nu e sarak!

  2. In acelasi timp pretul la combustibili si la energie a crescut. Plus inflatia. Statisticile astea nu-s bune decit pentru inflamat umorile daca nu spun si cum au evoluat firmele respective ( s-au extins, etc ).

  3. Foarte mari profituri au facut si producatorii de materii prime care au crescut pretul mult peste costuri…de aceea zaharul a fost anul trecut la pret dublu pe piata in 2022 conditiile in care costurile nu au crescut nici pana la 50%. Daca nu intra zaharul din Ucraina fara taxe am fi avut si acum preturi la fel de mari ca in 2022.

  4. A se clarifica… profiturile “producătorilor” sau a “procesatorilor”? Din ce se vede la firul ierbii, producătorii de legume nu stau prea bine… nici producătorii de lapte… și în general cei care produc materia primă pentru procesatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *