Grupul Ahold Delhaize, proprietarul reţelei Mega-Image, şi-a asumat angajamente privind relaţia cu furnizorii pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale, urmând să fie propuse şi angajamente ce privesc piaţa de desfacere, în urma discuţiilor cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei, transmite Agerpres.
Consiliul Concurenţei anunţa, miercuri, că supune dezbaterii publice angajamente propuse de Delhaize „The Lion” Nederland B.V. (Mega Image) pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale identificate pe piaţa achiziţiilor de produse de la furnizori, în contextul preluării Profi Rom Food SRL.
Joi, Mega Image a transmis un comunicat în care îşi prezintă punctul de vedere cu privire la angajamentele comportamentale propuse de grupul Ahold Delhaize pentru a înlătura îngrijorările concurenţiale.
„Menţionăm că angajamentele propuse până la acest moment vizează exclusiv piaţa de aprovizionare (furnizorii). Urmare a continuării discuţiilor cu Consiliul Concurenţei, vor fi propuse şi angajamente ce privesc piaţa de desfacere”, se precizează în comunicat.
Reprezentanţii Mega Image susţin că transmiterea în consultare publică de către Consiliul Concurenţei a angajamentelor propuse constituie „un pas procedural firesc şi obligatoriu, reglementat de regulile aplicabile în materia concentrărilor economice”.
„Mega Image anunţă definitivarea angajamentelor care să asigure o bună funcţionare a pieţei, după ce autoritatea de concurenţă va aproba concentrarea economică rezultată în urma achiziţionării de către grupul Ahold Delhaize a companiei Profi Rom Food, cea care operează reţeaua de magazine Profi în România. Setul de reguli propuse intenţionează să asigure stabilitate şi predictibilitate pe piaţa de retail din România, mai ales prin raportare la partenerii actuali ai celor două reţele de retail (Mega Image şi Profi), cât şi a potenţialilor viitori parteneri ai Mega Image şi Profi”, se menţionează în comunicat.
Conform sursei citate, angajamentele propuse reprezintă o premieră în istoria achiziţiilor similare de pe piaţa din România şi denotă preocuparea companiei de a asigura transparenţă şi siguranţă la nivelul partenerilor comerciali sau ai potenţialilor viitori parteneri, cât şi de a reafirma angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure şi la un preţ competitiv, prin susţinerea furnizorilor în acest demers.
Reprezentanţii Mega Image precizează că angajamentele asumate includ reguli de gestionare a relaţiilor cu furnizorii şi cuprind două părţi.
Conform sursei citate, Partea Generală, aplicabilă tuturor furnizorilor, reprezintă o procedură clară şi transparentă privind regulile de listare şi delistare a produselor, precum şi de gestionare a relaţiilor comerciale, şi stabileşte modalităţi obiective şi echidistante de evaluare a produselor, asigurând, totodată, respectarea cerinţelor privind calitatea şi siguranţa, în scopul protejării consumatorilor.
Totodată, Partea Specială, aplicabilă doar acelor furnizori care realizează mai mult de 20% din cifra lor de afaceri cu cele două reţele, include o serie consistentă de garanţii şi măsuri de protecţie suplimentare create în beneficiul furnizorilor.
„Un element important de protecţie este angajamentul conform căruia furnizorii incluşi în această categorie nu vor fi delistaţi, excepţie făcând situaţiile cu totul excepţionale, clar definite in procedură, care privesc în principal aspecte precum siguranţa şi sănătatea alimentelor, calitatea produselor, respectarea normelor legale. De asemenea, aceşti furnizori vor beneficia de termene extinse de notificare şi oportunităţi de remediere a eventualelor neconformităţi, creându-le astfel un cadru care să le permită adaptarea activităţii, creşterea performanţelor şi soluţionarea problemelor operaţionale. Totodată, aceştia se vor bucura de un sprijin suplimentar, sub formă de consultanţă şi formare, respectiv colaborare directă cu reprezentaţii celor două reţele, în scopul dezvoltării şi îmbunătăţirii relaţiilor comerciale”, se menţionează în comunicat.
Astfel, Mega Image împreună cu grupul Ahold Delhaize îşi reafirmă angajamentul ferm de a aduce consumatorilor produse de calitate, sigure şi la un preţ competitiv, urmărind totodată susţinerea furnizorilor în acest demers.
„În acest context, angajamentele propuse de către grupul Ahold Delhaize au în vedere garantarea continuării relaţiilor comerciale benefice şi eficiente, asigurând la nivelul pieţei de retail din România predictibilitate şi stabilitate, astfel încât furnizorii Mega Image şi/sau Profi să se bucure de protecţii suplimentare pentru o perioadă de timp de 24 de luni şi să fie încurajaţi în diversificarea activităţii lor comerciale”, se mai spune în comunicat.