Târgul Horeca HIP s-a derulat pe parcursul a trei zile (10-13 martie) la Ifema Madrid, peste 50.000 de antreprenori, directori și profesioniști din sector participând la forumuri dedicate noilor tendințe de consum și inteligenței artificiale (IA), a relatat EFE Agro.
Peste 800 de companii expozante au fost prezente la eveniment, înregistrând o creștere de 31% față de ediția anterioară, între ele companii supranaționale precum KFC, Krispy Kreme, Five Guys și Grosso Napoletano.
Participanții au avut ocazia să se reunească în sesiuni dedicate diverselor subiecte, de la cafenelele de autor și inovația în sectorul cafelei de specialitate, până la organizarea timpului și a personalului în bucătării.
Tendințele – un punct central al evenimentului
Unul dintre principalele puncte de interes ale târgului îl reprezintă tendințele emergente, pentru care au fost pregătite mai multe sesiuni, precum:
- „Tendințe emergente: Ce urmează”
- „Tendințe în cafenele: Noi momente de consum”
- „Snacking 3.0: Noi tendințe”
De asemenea, s-a discutat despre noile forme de consum, dincolo de serviciul tradițional în locație, cum ar fi livrarea la domiciliu, în cadrul sesiunii „Cum va evolua livrarea în următorii ani: Tendințe și noi oportunități”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Prin aceste inițiative, sectorul încearcă să ofere soluții și idei inovatoare pentru a aborda provocările actuale ale industriei Horeca, printre ele atragerea și păstrarea personalului sau creearea unor noi deprinderi de consum pentru a mări masa clienților.
Conceptul „Ready to Eat” – Una dintre marile macrotendințe ale domeniului în 2025
Segmentul preparatelor gata de consum, care a înregistrat o creștere de 41,5% între 2018 și 2023, a devenit o nouă opțiune pentru creșterea rentabilității afacerilor Horeca, pe fondul schimbării obiceiurilor de consum și al inflației.
Directori de la companii precum JustEat, Uber, Vicio, Goiko, KFC, Chalito sau Manolo Bakes au fost invitați să analizeze trendul ascendent al produselor „ready to eat” și starea serviciilor de delivery din Spania.
Această creștere se datorează în principal schimbării priorităților consumatorilor, care aleg să economisească timp și să reducă activitățile zilnice precum gătitul, indiferent de vârstă. În plus, prețurile din sectorul alimentar s-au menținut mai stabile, ceea ce, în contextul inflației, a încurajat alegerea produselor „ready to eat”, percepute și ca fiind mai sănătoase.
Astfel, retail-ul a devenit principalul promotor al acestui segment, stimulând inovația atât în ceea ce privește produsul, cât și ambalajele și experiența consumatorului.
Conform datelor în 2024, acest segment a generat în Spania 1,848 miliarde de euro și se preconizează că va continua să crească. Aproape 47% dintre spanioli comandă mâncare la domiciliu, conform unui sondaj din septembrie 2024.
Tehnologia și inteligența artificială în food delivery
Diri Thadhani, Commercial Delivery Manager la KFC Spania și Portugalia, a evidențiat rolul tehnologiei și al inteligenței artificiale în optimizarea proceselor de livrare. KFC, clasată în 2024 ca a treia cea mai importantă companie de fast-food din Spania (după cota de cheltuieli), a prezentat modul în care AI a fost integrată pentru a îmbunătăți eficiența și calitatea livrărilor.
Restaurantele automatizate – Viitorul ospitalității
Un alt segment în care inteligența artificială își face simțită prezența este cel al restaurantelor automatizate. Acest tip de tehnologie permite: personalizarea experienței clientului, analiza preferințelor de consum și gestionarea eficientă a stocurilor.