Extremele apiculturii din România: cea mai mare cantitate de miere din Uniunea Europeană, dar prețul de livrare este al doilea cel mai mic la nivel comunitar

Schimbare dramatică a bazei melifere în Marea Britanie: trifoiul alb a pierdut teren în favoarea rapiței și a buruienilor invazive Schimbare dramatică a bazei melifere în Marea Britanie: trifoiul alb a pierdut teren în favoarea rapiței și a buruienilor invazive

România s-a plasat anul trecut pe primul loc în UE, cu o cantitate de 30.900 de tone, dar prețul mediu de vânzare a fost de 2,25 euro/kg pentru mierea vândută clientului final, în timp ce mierea livrată procesatorilor a fost mai ieftină. Acest preț plasează România pe penultimul loc în UE, datele despre prețul mierii din Malta, țara situată în coada clasamentului, nefiind însă publicate.

Mierea polifloră cea mai scumpă este în Irlanda, 19,25 euro/kg, iar diferența față de prețul oferit de procesatori este notabilă. Mierea polifloră din Olanda costă 15 euro/kg, iar pe locul trei se află mierea din Marea Britanie, 14,15 euro/kg. În 18 state membre, prețul mierii este sub 10 euro/kg. Media la nivel european este 6,46 euro/kg, potrivit unui document publicat pe siteul Comisiei Europene.

Costul de producție este un criteriu interesant pentru evaluarea sectorului apicol. Belgienii cheltuiesc cel mai mult pentru obținerea unui kg de miere, 10 euro/kg. În Belgia, un kg de miere este vândut de apicultor clientului final cu 13 euro. Rezultă un profit de 3 euro/kg pentru apicultorii belgieni. Finlandezii cheltuiesc 8 euro pentru producerea unui kg de miere, iar prețul unui kg de miere este 13, 35 euro/kg. Un apicultor ungur cheltuiește 2,10 euro/kg și vinde cu 5,16 euro/kg.

Un apicultor român investește 2,58 euro/kg și vinde cu 2,25 euro/kg. Oficial, potriivt statisticilor europene, un apicultor român încasează mai puțin decât cheltuiește, rezultând un deficit de 0,28 euro/kg.

România va beneficia anul viitor de 5 249 000 de euro de la bugetul european, plasându-se pe locul doi, după Spania, care va încasa 5 632 000 de euro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *