Avioanele F-16 au ajuns în Ucraina, unde vor fi foarte solicitate. Ce mănâncă piloții de aeronave de luptă înainte și în timpul unor misiuni importante? / Mersul la toaletă, imposibil

avioane, f-16, ucraina, piloti, mancare Sursa foto: Pixabay

Pregătirea fizică și nutriția sunt foarte importante pentru piloții de avioane militare, mai ales cele multirol, de vânătoare, de atac la sol sau de interceptare. Spre deosebire de echipajele de pe avioane de mari dimensiuni, precum bombardierele strategice (B-52) sau cele de transport (C-17 Globemaster), piloții de pe avioanele mai mici (F-16, F-35) nu au la dispoziție o toaletă în cazul în care au probleme cu digestia. Mai mult, virajele strânse le pot provoca stări de greață și vărsături.

Cel mult aceștia pot face „treaba mică” în pungile speciale disponibile în cockpit, care transformă urina în gel.

Pungă pentru urină folosită de piloți. (Foto: captură de ecran)

Întrebarea care se pune este: „Cum faci treaba mare?”. „Nu faci asta în zbor!”, a spus Justin „Hasard” Lee, un pilot al U.S. Air Force, care a luptat în Afganistan, pe contul său de YouTube.

Ce mănâncă piloții de avioane de luptă?

Mark Schmit, fost pilot de A-10 Thunderbolt și actualmente controlor de trafic aerian, spune că singurul sfat pe care l-a primit pe când zbura pe astfel de avioane a fost să nu mănânce alimente cu multe fibre. „Altfel, puteam mânca o pizza întreagă la micul dejun și să zbor fără probleme”, a scris el pe Quora. Mai simplu, un pilot poate mânca înainte de o misiune orice aliment nu are multe fibre și despre care știe că nu îi face rău. Totuși, consumul zilnic de pizza nu este indicat, deoarece spațiul din carlinga unui avion de luptă este limitat, iar un pilot obez nu încape.

În misiunile mai lungi, piloții au la ei gustări, potrivit publicației American Military News. Lee spune că este important ca piloții să bea apă, deoarece deshidratarea reduce toleranța la forțele gravitaționale, existând riscul ca pilotul să își piardă cunoștința.

El avea mereu o sticlă de 1 litru de apă alături, deși sunt disponibile recipiente speciale, inclusiv care pot fi integrate în costumul de zbor. Pilotul spune că lua înainte cu el și shake-uri proteice, dar una a explodat în geanta cu provizii și a murdărit cockpit-ul, așa că a renunțat.

Ca gustări, Lee pomenește pliculețele de unt de arahide și de miere. Alți piloți iau la ei batoane proteice, batoane de cereale sau ciocolată, potrivit aviation.stackexchange.com.

Sunt evitate alimente precum alunele sau bomboanele M&M’s, deoarece se pot răspândi în cockpit și bloca sisteme importante, precum cel de ejectare a scaunului pilotului.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Comentarii

  1. Nu au nevoie de hrana si toaletă. Un F16 sta in aer maxim 3 ore. In acest timp se pot abtine.

  2. La ce naiba trebuie articole imbecile?
    Nu există nicio legătură între Ucraina, F16 și mâncarea piloților.
    Faza cu mâncarea e fix la fel de pe vremea lui Sopwith Camel, P51 Mustang sau MiG 21.
    Apropos, și piloții planoriști fac zboruri de lungă durată – ore.
    Ce atâta tam-tam cu F 16?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *