Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a publicat în transparenţă decizională un proiect de Ordin al preşedintelui ANPC, prin care stabileşte obligaţia operatorilor economici de a informa consumatorii complet, corect şi precis cu privire la modificarea cantităţilor de produs având prezentarea, ambalajul, forma (fără a ne limita) identice, chiar în condiţiile menţinerii aceluiaşi preţ, transmite Agerpres.
Potrivit unui comunicat al ANPC, proiectul de act normativ prevede, totodată, că informarea va fi făcută în acelaşi câmp vizual într-o formă vizibilă, lizibilă şi cu aceeaşi dimensiune şi se va realiza prin folosirea de către operatorii economici a următoarelor sintagme: „pe durata întregii perioade de vânzare a produselor cu cantitate modificată” sau „vânzarea este valabilă în limita stocului disponibil”, prin intermediul unui poster/afiş.
De asemenea, operatorii economici trebuie să se asigure de existenţa unităţii de referinţă, la locul de comercializare, la care aplică modificarea cantităţii produsului.
„Am decis punerea în transparenţă a acestui Ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acţionează pentru protejarea drepturilor şi intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de ‘shrinkflation’, care reprezintă micşorarea cantităţii produselor şi vânzarea acestora la acelaşi preţ. Având în vedere această situaţie, recomandăm consumatorilor citirea cu atenţie a etichetelor, mai ales a cantităţii produsului, precum şi a preţului pe unitatea de referinţă a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoştinţă de cauză”, a declarat Sebastian Hotca, preşedintele interimar al ANPC.
Propunerile şi observaţiile pot fi depuse în perioada 15.05.2024 – 25.05.2024, la adresa de e-mail: [email protected]. Prezentul Ordin va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, precizează ANPC.