Grupul german Schwarz, care deține Kaufland şi Lidl, anunță că vrea să preia majoritatea acţiunilor companiei româneşti La Cocoş, relatează Economedia.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Grupul german Schwarz, care deține Lidl și Kaufland, a anunțat intenția de a prelua majoritatea acțiunilor lanțului românesc de supermarketuri La Cocoș, cunoscut ca fiind singurul retailer autohton care încearcă să țină piept marilor jucători străini. Tranzacția este condiționată de aprobările uzuale ale autorităților, inclusiv din partea Consiliului Concurenței din România.
„Compania La Cocoș a dezvoltat un model de afaceri impresionant și are un potențial de creștere semnificativ. Prin schimbul de cunoștințe și experiență, dorim să învățăm unii de la alții și să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, a declarat Christian Groh, președintele consiliului de administrație al Schwarz Corporate Solutions.
Grupul german își propune să extindă modelul de afaceri Hypercash al La Cocoș, alături de actuala conducere din România. Modelul este caracterizat de suprafețe mari de vânzare, sortiment limitat față de magazine similare, prețuri diferențiate în funcție de cantitatea achiziționată și o prezentare simplă a produselor.
Angajații magazinelor La Cocoș vor rămâne în continuare în companie după preluarea planificată.
„Avem șansa de a beneficia de expertiza unui grup comercial de succes la nivel internațional. Ne bucurăm de o strânsă colaborare în vederea dezvoltării conceptului nostru consacrat și menținerii unei oferte atractive pentru clienții noștri și pe viitor”, a afirmat Iulian Nica, directorul general La Cocoș.
Lanțul La Cocoș, fondat de familia Nica din Ploiești, a raportat pentru 2024 vânzări de 236,5 milioane de euro, cu 20% mai mult față de 2023, devenind cea mai puternică rețea locală din comerțul alimentar după cifra de afaceri. Estimările arată că în 2025 vor fi depășite vânzări de 300 de milioane de euro. La Cocoș pregătește extinderea rețelei cu deschiderea unui hipermarket în Pitești, în Supernova Pitești, în locul fostului hipermarket Carrefour, inaugurarea fiind așteptată până la 15 septembrie 2025. Planurile de extindere vizează și deschideri la Craiova, la început de august 2025, și la Arad, la final de septembrie 2025.
În prezent, rețeaua operează patru hipermarketuri: două în Ploiești, unul în București și cel mai recent deschis, la Brașov, în ianuarie 2025. Planul pe termen mediu vizează 12 noi magazine în următorii 3-5 ani, dintre care 3 vor fi inaugurate în 2025. Obiectivul fondatorilor este ca până în 2030 să atingă vânzări de 1 miliard de euro și o rețea de cel puțin 15 magazine la nivel național.
La Cocoș a atras în 2024 o investiție de până la 15 milioane de euro din partea Băncii Europene de Investiții și Dezvoltare (BERD), alături de CEECAT Capital și Morphosis Capital, pentru achiziția pachetului majoritar de acțiuni. În urma investiției, Iulian Nica a rămas cu un pachet minoritar și continuă să conducă firma.
Primul magazin La Cocoș a fost deschis în 2014 la Ploiești. În 2019, magazinul din oraș a atins vânzări de 54,4 milioane de euro. În 2020 a urmat extinderea la București, cu o unitate în Vitantis Shopping Center. În 2023, s-a inaugurat al doilea magazin din Ploiești, cel mai mare magazin din comerțul alimentar independent din România, cu o suprafață de vânzare de aproximativ 13.000 de metri pătrați.
Grupul Schwarz, lider pe piața locală prin Lidl (cu afaceri de aproape 24 de miliarde lei în 2024) și Kaufland (19,6 miliarde lei în 2024), își consolidează astfel poziția pe segmentul retailului alimentar din România. Lidl a ajuns la 365 de magazine în 2024 și continuă expansiunea cu încă 25 de unități în 2025. Kaufland, cu cea mai mare rețea de hipermarketuri, a înregistrat o creștere a afacerilor cu 6% în 2024.