Napolact își consolidează poziția de lider pe piața lactatelor din România, cu o cotă de piață de 12,4% în primul trimestru din 2025, scrie profit.ro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Mai precis, brandul deținut de compania olandeză FrieslandCampina a înregistrat în primul trimestru al anului 2025 o creștere a cotei de piață cu 0,3 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 12,4% (cumulat: lapte, băuturi acidofile și telemea). Astfel, Napolact își întărește poziția de lider în valoare pe segmentul lactatelor din România.
Conform unui comunicat oficial, brandul a atins un nivel record de prezență în gospodăriile românilor de 45%, potrivit datelor aferente primului trimestru din 2025. De asemenea, compania a raportat o creștere în volum de 9,3% comparativ cu perioada similară din 2024.
În categoria băuturilor lactate acidofile, Napolact deține o cotă de piață de 17,7%, în timp ce volumul vânzărilor a crescut spectaculos, cu +36%. Unul dintre cele mai performante produse este Napolact Chefir Cremos, cel mai bine vândut chefir din România, potrivit companiei.
Operatorul brandului lua în calcul la începutul anului vânzarea afacerii
Totuși, în contextul unei strategii globale de eficientizare a costurilor, FrieslandCampina a anunțat în februarie 2025 că explorează opțiunea de a vinde operațiunile din România, apelând la un consultant specializat.
Această opțiune vine în completarea planului de reducere a costurilor anuale cu 400–500 milioane de euro, prin care compania intenționează să disponibilizeze 1.800 de angajați la nivel global până în 2026, cu o economie estimată de 200 milioane euro.
FrieslandCampina, unul dintre cei mai mari producători de lactate din lume, are aproximativ 22.000 de angajați în 30 de țări și își comercializează produsele în peste 100 de piețe internaționale. În România, grupul deține brandurile Napolact, Câmpina, Milli, Oké și Dots, oferind o gamă diversificată de produse: lapte, iaurt, brânză, unt și gustări lactate.
Produsele Napolact sunt fabricate în fabricile din Baciu și Târgu Mureș, iar sediul central al companiei este la București. În primăvara anului 2024, FrieslandCampina a inaugurat un nou centru logistic în parcul industrial Mureș City Logistics, din Cristești (lângă Târgu Mureș), pentru a susține expansiunea și eficiența operațională pe piața locală.