Compania McDonald’s a instalat primul panou publicitar care miroase a cartofi prăjiți pe o stradă din Olanda. Aceste panouri publicitare au fost create de agenția TBWA\Neboko din Amsterdam, care a colaborat cu compania de producție Raul&Rigel, potrivit Food and Wine.
Astfel, McDonald’s îi tentează pe oameni cu panouri publicitare care difuzează mirosul atrăgător al cartofilor prăjiți, o aromă atât de cunoscută încât cel mai popular lanț de fast-food din lume nici măcar nu s-a deranjat să imprime ceva pe panou, nici măcar un logo.
Panourile publicitare, de culoare roșie sau galbenă, au un compartiment ascuns în care sunt depozitați în secret legendarii cartofi prăjiți. Un sistem intern de căldură și ventilație amplifică mirosul, lăsând impresia unor cartofii prăjiți aflați în apropiere pentru oricine se află pe o rază de aproximativ 16 metri de afișaj, relatează AdWeek.
În loc să fie o promovare continuă, panourile au fost instalate ca un experiment la fața locului. Trecătorii care au fost derutați de reclame au fost filmați pentru un clip pe YouTube intitulat „Miroase a McDonald’s” și au fost intervievați ulterior pentru a vedea dacă pot identifica mirosul.
Nu numai că oamenii au identificat mirosul felului de mâncare, dar au și recunoscut restaurantul fast food care produce cartofii.
„S-a dovedit că mirosul este mai eficient în a stârni amintiri clare și emoționale decât imaginile”, spune Stijn Mentrop-Huliselan, directorul de marketing al McDonald’s din Olanda.
Reclamele au fost plasate strategic, fiind destul de aproape de restaurantele McDonald’s, pentru a atrage cât mai mulți clienți să cumpere cartofii prăjiți.
Sursa foto: captură din video (YouTube/McDonald’s Nederland)
Ei as interzice orice fel de reclamă la mâncare la TV. Cred că e principala cauza a obezității.