Să mergi să iei cina înconjurat de mii de viniluri, unde melodiile sunt atent asociate cu meniul și vinurile din lista, sau să savurezi o cafele într-un spațiu plin de plante și flori: sunt două dintre experiențele care câștigă tot mai mult teren în rândul newyorkezilor în căutare de noi senzații gastronomice și nu numai, scrie ziarul La Repubblica. O altă tendință care câștigă teren, localurile pline de vegetatie, care vând și plante, nu propun doar mâncare.
Într-un oraș unde tendințele se schimbă rapid, tot mai multe listening bars își fac apariția: localuri cu echipamente hifi concepute pentru ascultat muzică în astfel de spații, savurân în paralel un cocktail și conversând relaxat.
Experiențe multisenzoriale
Vinyl Steakhouse, de exemplu, a reinventat conceptul de steakhouse american. Câțiva somelierii, responsabili în mod normal cu berea, vinul și restul băuturilor, selectează cântecele dintr-o colecție impresionantă de 2.700 de viniluri, în armonie cu aromele preparatelor și ale vinurilor servite.
Meniul include o gamă variată de aperitive și feluri principale, vedeta fiind, desigur, carnea: de la Ribeye – o friptură de vită extrem de fragedă, până la Porterhouse – considerată „gigantul fripturilor” datorită provenienței sale din zona lombară a bovinelor, și bineînțeles, clasicul filé.
O atenție specială este acordată și sosurilor care însoțesc preparatele: béarnaise, unt cu ierburi și măduvă, unt cu Cabernet, sos de piper și coniac. Printre garnituri se numără spanacul, cartofii prăjiți și mac & cheese cu trufe.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Este, cel mai probabil, singura steakhouse din Manhattan care include în meniu și o friptură vegană – preparată din piure de morcovi și ghimbir cu miso, au jus vegan și unt de usturoi fără ingrediente de origine animală.
Un al doilea local cu paste de casă, fripturi, vinuri și muzică
Succesul acestui concept a dus la deschiderea celui de-al doilea local, Vinile Chophouse, care propune o gastronomie italiană, asociată cu elementele clasice ale unui steakhouse: paste proaspete făcute manual, carne de vită premium certificată USDA, fructe de mare și o selecție generoasă de preparate crude pentru raw bar.
Lista de vinuri include în principal sortimente italiene, clasice dar și new entry moderne, provenite de la producători de ultimă generație.
Alte localuri dotate cu play lists atent alcătuite
Alături de Vinyl Steakhouse, listening bars continuă să câștige popularitate în New York. Printre cele mai apreciate se numără Bar Orai, un speakeasy situat în Midtown, perfect pentru pasionații de muzică, whisky japonez și bourbon, acompaniate de tapas cu influențe asiatice. Cu o colecție de peste 2.000 de viniluri, selecția muzicală variază între hip-hop, soul, R&B și jazz, iar playlistul serii este postat pe Instagram.
Un alt loc special este Mr. Melo în Williamsburg, unde meniul de mâncare și băuturi este gândit pentru a complementa muzica selecționată din colecția vastă de viniluri.
La Monomono, în East Village, bucătăria asiatică fusion se îmbină cu cocktailuri pe bază de soju decorate cu flori, iar ambientarea muzicală se schimbă în fiecare zi. Interiorul combină elemente art déco, modernism industrial și 15.000 de viniluri expuse pe pereți.
Flowers Coffee, cafenele în interiorul magazinelor de plante
O altă tendință tot mai îndrăgită în New York este cea a Flowers Coffee, cafenele amplasate în interiorul magazinelor de flori. Aceste locuri sunt ideale pentru o pauză relaxantă, un prânz rapid sau o cafea matinală într-un decor aparte.
Un exemplu este Rosecrans Florist & Café de pe Greenwich Avenue, un local cochet care îmbină atmosfera unui bar cu parfumul florilor proaspete, devenind un loc emblematic pentru localnici și extrem de popular pe Instagram. Proprietarii săi au creat și Ad Hoc Collective, un spațiu unde cafeneaua se îmbină cu un magazin de articole pentru casă, în care fiecare piesă de mobilier este de vânzare.
Un alt loc renumit este Remi Flowers & Coffee, care are două locații pe Second Avenue. Aici, clienții pot savura băuturi calde cu arome florale, precum latte cu lavandă sau trandafiri, alături de cappuccino artistic decorat. În plus, există posibilitatea de a achiziționa abonamente săptămânale, bilunare sau lunare pentru a primi buchete sau aranjamente florale direct la domiciliu.
O locație similară în același stil este Ariston Flowers & Café, în Union Square, unde o combinație inedită de flori, plante și cafea oferă o experiență senzorială aparte.
În Soho, PlantShed colaborează cu brandul Kith, având un bar în flagship store-ul Kith Women de pe Broadway. Aici, clienții pot comanda o selecție de băuturi, salate, toasturi și deserturi franțuzești, în timp ce un specialist în design floral îi ajută să aleagă buchete personalizate.
Ultima oprire este Café Flor, în Chelsea, un spațiu fermecător decorat cu plante și flori luxuriante, pereți verde-jad și accente aurii. Ziua, cafeneaua este un loc perfect pentru citit sau lucrat la laptop, savurând o cafea columbiană. Seara, însă, se transformă într-un bar vibrant cu o selecție de vinuri și beri artizanale.