O nouă eră a cumpărătorilor hibrizi se conturează în Europa, consumatorii dorind experienţe personalizate, atât în mediul online, cât şi în magazinele fizice. Supermarketurile răspund acestor cerinţe prin tehnologii inovatoare, precum cărucioarele inteligente cu AI, care transformă cumpărăturile zilnice într-o activitate rapidă, eficientă şi plăcută, scrie European Supermarket Magazine.
Carucioarele Caper Carts, produse de Instacart, sunt dotate cu inteligenţă artificială, camere, senzori şi un cântar integrat, toate lucrând împreună pentru a recunoaşte automat produsele adăugate în coş. Cu ajutorul unui ecran digital, clienţii pot urmări totalul cheltuielilor în timp real și pot vedea reduceri personalizate. „Caper Carts sunt utilizate de oameni de toate vârstele, iar răspunsul clienţilor a fost incredibil de pozitiv”, declară David McIntosh, Chief Connected Stores Officer la Instacart.
Cărucioarele permit clienţilor să împacheteze produsele direct în timpul cumpărăturilor şi să evite cozile de la casă, finalizând achiziţiile direct din cărucior. Tehnologia este alimentată de hardware NVIDIA Jetson, care capturează rapid şi precis produsele.
Supermarketurile care au adoptat această tehnologie au observat o creştere semnificativă a cheltuielilor medii ale clienţilor
Aceste cărucioare nu doar simplifică experienţa de cumpărături, ci şi stimulează vânzările. Potrivit lui McIntosh, „Caper Carts conduc la coşuri mai mari, deoarece clienţii pot urmări totalul şi accesa reduceri relevante în funcţie de zona magazinului în care se află”. Supermarketurile care au adoptat această tehnologie au observat o creştere semnificativă a cheltuielilor medii ale clienţilor.
Instacart, cunoscut pentru transformarea industriei de retail alimentar din SUA prin livrare în aceeaşi zi, colaborează cu peste 600 de retaileri. Prin soluţiile lor, precum Connected Stores, compania oferă experienţe personalizate şi integrate.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Coșurile Caper Carts sunt deja prezente în Austria, unde HOFER a devenit primul supermarket european care a adoptat această tehnologie, în iunie 2024. Rezultatele iniţiale indică creşterea coşurilor de cumpărături şi satisfacţia ridicată a clienţilor. În regiunea Asia-Pacific, Coles Supermarkets din Australia a implementat recent cărucioarele Caper Carts.
Coșurile se conectează direct la programele de fidelitate ale magazinelor pentru a afişa reduceri suplimentare
Cu presiunea costurilor de trai în creştere, clienţii caută modalităţi de a economisi. Caper Carts se conectează direct la programele de fidelitate ale magazinelor pentru a afişa reduceri suplimentare. De exemplu, atunci când un client ajunge în zona pastelor, ecranul căruciorului poate afişa reduceri la sosurile de paste.
„Caper Carts aduc în magazinele fizice caracteristicile iubite ale cumpărăturilor online, în timp ce creează o sursă de venit suplimentar pentru retaileri”, afirmă McIntosh.
Instacart raportează că acum clienţii petrec, în medie, 30 de minute utilizând Caper Carts şi că mulţi aleg magazine care oferă aceste cărucioare, chiar dacă nu au cumpărat acolo anterior. De exemplu, la un magazin Schnucks din SUA, cărucioarele inteligente au procesat peste 10% din vânzările în magazin într-o zi de vârf, cu doar 10 cărucioare Caper într-un magazin dotat cu 160 de cărucioare tradiţionale.