Sphera Franchise Group a afişat un profit net cu 109% mai mare, în primul semestru. Cel mai mare grup din industria de food service din România, deţine companiile care operează în sistem de franciză: KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România/ KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia

Sphera Franchise Group Sursa foto: Pexels / Erik Mclean

Sphera Franchise Group a obţinut un profit net de 40,7 milioane lei, în primul semestru al acestui an, în creştere cu 109% faţă de acelaşi interval din 2023, pe fondul extinderii reţelei şi a creşterii vânzărilor în restaurantele existente, conform datelor transmise, vineri, Bursei de Valori Bucureşti (BVB), transmite Agerpres. “Această dublare a profitabilităţii a fost susţinută de expansiunea la nivel operaţional şi de continuarea măsurilor de eficientizare.

KFC România a fost motorul principal, obţinând un profit de 45,9 milioane lei, mai mare cu 74,4% faţă de perioada similară a anului trecut”, se menţionează într-un comunicat de presă.

Totodată, KFC Moldova a consemnat o îmbunătăţire considerabilă a profitului net, de 68,3%, până la 1,9 milioane lei, în timp ce Taco Bell a marcat prima sa jumătate de an profitabilă.

De asemenea, Pizza Hut a făcut progrese în procesul de reorganizare, reducându-şi pierderile nete la 5,7 milioane lei, cu 6% mai mici decât în primul semestru din 2023.

“Performanţa din primul semestru se datorează atât extinderii reţelei, cât şi creşterii vânzărilor în restaurantele existente. Grupul a deschis şapte noi restaurante KFC între 30 iunie 2023 şi 30 iunie 2024, toate în România, în timp ce două deschideri suplimentare au avut loc în iulie 2024. În ceea ce priveşte raportul dintre datoria netă şi EBITDA, acesta s-a menţinut la un nivel redus, de 0,4.”, se precizează în comunicat.

Potrivit raportului, piaţa din România a fost principalul contributor la performanţa Grupului, în S1 2024, şi a generat vânzări de 639,5 milioane lei, echivalentul a peste 86% din total. KFC România este cel mai valoros activ din portofoliul Sphera, context în care vânzările restaurantului au ajuns la 544 milioane lei, cu 8,6% peste nivelul înregistrat în primul semestru din 2023.

Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, deţine companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, respectiv KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia. Grupul deţine peste 170 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproximativ 5.000 de angajaţi. Compania este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din anul 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum şi în FTSE Global Microcap şi indicii MSCI Frontier şi Romania Markets Small Cap.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *