Băuturile spirtoase vor devansa vinul pe fondul modificării obiceiurilor mondiale de consum

vin, bere, bauturi spirtoase Sursa foto: Pexels

Mai multe lăzi cu băuturi spirtoase, precum votcă şi whisky, decât lăzi cu sticle de vin ar urma să fie vândute la nivel global, odată cu modificarea obiceiurilor mondiale privind consumul de băuturi, potrivit unui raport publicat miercuri de asociaţia World Spirits Alliance, informează Reuters, citată de Agerpres.

În acest raport, ale cărui prognoze au fost realizate de analiştii de la Oxford Economics şi de la firma de cercetare de piaţă IWSR, se estimează că 2,67 miliarde de lăzi cu băuturi spirtoase au fost vândute la nivel mondial în 2022, aproape la fel de mult ca şi cele 2,8 miliarde lăzi cu sticle de vin care au fost comercializate în acel an.

“Dacă tendinţele actuale, în ambele categorii, vor continua, volumele de vânzări pentru spirtoase le vor depăşi, în curând, pe cele pentru vin”, subliniază World Spirits Alliance. Tendinţele actuale, inclusiv o tranziţie spre consumul băuturi mai puţine, dar mai scumpe, în special extinderea gamei de cocktail-uri, au făcut ca băuturile spirtoase să înlocuiască vinul.

În paralel, sectorul vinului se confruntă cu un excedent global de aprovizionare, vremea dificilă şi scăderea cererii, care a atins cel mai redus nivel din ultimii 27 de ani.

Producătorii de bere se confruntă şi ei cu o tranziţie spre băuturi spirtoase pe unele pieţe. Potrivit datelor din raportul menţionat, în 2022 berea a reprezentat 75,2% din volumele totale de băuturi alcoolice, urmată de vin, 10,4%, şi spirtoase, 9,9%. În schimb, în termeni de valoare a vânzărilor, spirtoasele au reprezentat 40% din vânzările totale de băuturi alcoolice, urmate de bere, 38,1% şi vin, 17,6%. De asemenea, producţia şi vânzarea de spirtoase au avut o contribuţie de aproximativ 730 de miliarde de dolari la economia mondială în 2022, cu activităţi care variază de la agricultură şi activităţi manufacturiere, până la livrări şi vânzări în magazine, baruri şi restaurante.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *