De ce vinul este vândut în sticle de 750 ml?

sticle de vin Sursa foto: G4Food

Standardul global pentru dimensiunile sticlelor de vin este de 750 ml, însă când și de ce s-a stabilit această dimensiune?

Comerțul global era în expansiune în anii 1970. Vinul era transportat în cantități mari între țările Europei continentale, Regatul Unit și SUA. La acea vreme, se foloseau sticle de diferite dimensiuni. Regatul Unit și Statele Unite se bazau pe vechile măsuri anglo-saxone, cum ar fi galonul, sau pe popularul recipient de mărimea ,,cinci”. Țări precum Franța și Italia foloseau măsuri metrice, potrivit California Winery Advisor.

Astfel, diversitatea dimensiunilor sticlelor încetinea procesul vamal și făcea dificilă calcularea taxelor. Era nevoie de un standard pentru a fluidiza comerțul global și pentru a permite colectarea eficientă a taxelor. Așa am ajuns cu toții să bem din sticle de 750 ml. Desigur, există și excepții. Puteți comanda online sticle de vin de format mare sau le găsiți în unele magazine.

Povestea de origine a sticle de 750 ml nu este clar documentată. Există însă câteva indicii bune cu privire la motivul pentru care sticlele de aproximativ 750 ml erau destul de ușor de obținut de către vinificatori. Povestea spune că expirația maximă a unui suflător de sticlă obișnuit a creat o sticlă care putea conține aproximativ 700 – 750 ml de lichid. Nu știm dacă acest lucru este adevărat, dar asta este povestea. Dimensiunea sticlei dvs. de vin depinde de capacitatea plămânilor.

Există alte câteva teorii care merită menționate. Unii cred că mărimea sticlei de 750 ml a fost creată pentru că putea conține exact șase pahare din porția standard de vin de la un restaurant italian. O altă părere, este că 750 ml de vin era cantitatea perfectă de băut în timpul unei mese.

Sperăm că înțelegeți un pic mai bine de ce există rafturi de sticle de 750 ml întinse pe tot globul. Combinația dintre eficiența fiscală și capacitatea pulmonară a creat un standard care probabil ne va însoți pentru mult timp.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: G4Food

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *