Artesana amână listarea la bursă / Daniel Donici: „În prezent suntem într-un alt scenariu de creștere, alături de un fond de investiții, dar nu excludem ca într-o etapă ulterioară să facem un exit parțial prin bursă”

Daniel Donici, Artesana Sursa foto: Facebook Daniel Donici

Brandul românesc de lactate Artesana își concentrează în prezent eforturile pe extinderea internațională, amânând planurile de listare la bursă. Cofondatorul companiei, Daniel Donici, a declarat pentru G4Food că în această etapă Artesana se află „într-un alt scenariu de creștere”, alături de un fond de investiții.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

„Nu este prima dată când am participat la BVB Arena. Anul acesta am fost nominalizați de juriu, nu ne-am înscris noi, iar apoi am primit cele mai multe voturi din partea publicului. Ne bucură și ne onorează interesul pentru «povestea» Artesana. În prezent suntem într-un alt scenariu de creștere, alături de un fond de investiții, dar nu excludem ca într-o etapă ulterioară să facem un exit parțial prin bursă”, a declarat Daniel Donici pentru G4Food.

Afirmațiile vin în contextul extinderii internaționale a companiei, odată cu înființarea „Artesana Tecuci Trading FZCO” în Dubai, Emiratele Arabe Unite, un pas strategic care marchează intrarea pe piața Orientului Mijlociu.

„Dubai este unul dintre cele mai importante hub-uri comerciale la nivel global, iar pentru noi era un pas firesc. Este o poartă către Orientul Mijlociu, dar și către Asia și Africa de Nord, cu infrastructură logistică de top și o comunitate cosmopolită”, a explicat Donici.

Produsele Artesana, fabricate în Tecuci, vor fi exportate pe cale aeriană către Dubai și distribuite ulterior în Emirate și alte țări din Golf, prin parteneri locali. „Avantajul nostru este că putem oferi produse autentice, cu un gust unic, care vin direct din sursa lor, Tecuci. Credem că exact această autenticitate este diferențiatorul nostru într-o piață saturată de produse standardizate”, a spus Donici pentru G4Food.

Prin această strategie, Artesana mizează pe autenticitate, calitate și poveste, cu obiectivul de a transforma „kefirul de Tecuci” într-un produs recunoscut internațional. „Originea contează. Autenticitatea contează. Și cred că și un orășel mic din România poate ajunge un nume mare pe harta lumii”, a afirmat antreprenorul.

Booster Capital a intrat, în iulie, în acționariatul Artesana și a preluat un pachet de 20% după exit-ul ROCA Investments

În iulie 2025, Fondul de private equity Booster Capital, unul dintre cele mai noi nume de pe scena locală a investitorilor financiari, a intrat în acționariatul Artesana, preluând participația de 20% deținută anterior de ROCA Investments. Momentul a marcat exit-ul ROCA, care a susținut compania timp de cinci ani, perioadă în care Artesana și-a triplat cifra de afaceri și a inaugurat o nouă unitate de producție.

Booster Capital a fost cofondat de Laurențiu Ispir și Vlad Tabacu, doi foști parteneri la Oresa, și de Șerban Roman și Thomas Tuske, foști manageri în Enterprise Investors.

Pe lângă consolidarea parteneriatului cu investitorul, Artesana a fost în iulie 2025 selectată de Comitetul de Nominalizare al Bursei de Valori București în programul #BVBArena, platforma care celebrează cele mai promițătoare companii antreprenoriale românești. Dintr-un total de 485 de companii, Artesana a ajuns printre cele 50 de semifinaliste.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *