O cincime dintre adulţii britanici cred că ceaiul pe care îl beau provine din Regatul Unit, conform unui studiu realizat pentru Fairtrade, organizaţia solicitând brandurilor să fie mai transparente în ceea ce priveşte provenienţa produselor lor, transmite luni DPA, transmite Agerpres.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Studiul, realizat de firma de consultanţă Kantar, sugerează că persistă concepţii greşite pe scară largă cu privire la originile mult iubitei “ceşti de ceai”.
Aproape tot ceaiul preparat în casele şi cafenelele din Marea Britanie este importat din străinătate, majoritatea începându-şi călătoria în Kenya, urmat de alte ţări precum India şi Malawi.
O cantitate mică de ceai poate fi cultivată doar în anumite microclimate din Marea Britanie, cum ar fi pe domeniul Tregothnan de lângă Falmouth, în Cornwall, schimbările climatice făcând cultivarea în mai multe zone din ce în ce mai fezabilă.
Dar sondajul realizat pe 1.365 de adulţi britanici – între 14 şi 18 august – a constatat că 21% dintre aceştia cred că ceaiul pe care îl beau provine din Marea Britanie, procent care creşte la 46% în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 34 de ani.
Studiul sugerează, de asemenea, că peste o treime dintre adulţii din Marea Britanie (37%) cred că cea mai mare parte a ceaiului lor provine din India.
Rezultatele recente ale sondajului sugerează, de asemenea, că 86% dintre cumpărătorii britanici doresc ca brandurile să fie mai transparente în ceea ce priveşte aprovizionarea, iar 75% consideră că este important ca acestea să ofere informaţii clare despre preţurile plătite fermierilor în ţări precum Kenya.
Mai mult de jumătate (55%) dintre respondenţi au declarat că sunt de părere că întreprinderile ar trebui să îşi asume o “mare” sau “întreaga responsabilitate” pentru protejarea drepturilor lucrătorilor din lanţurile lor de aprovizionare.