Eurostat: Preţurile produselor agricole în UE au crescut cu 5,6% în trimestrul doi din 2025

dn agrar Foto: Dreamstime/Ginasanders

Preţul mediu al produselor agricole obţinute de fermierii din UE la poarta fermei a crescut cu 5,6% în trimestrul doi din 2025, comparativ perioada similară din 2024, confirmând tendinţa crescătoare după o perioadă de declin, arată datele publicate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat), transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Preţurile la ouă (27,8%), fructe (21,1%) şi lapte (13,3%) în UE au crescut semnificativ în trimestrul doi din 2025, comparativ perioada similară din 2024, în timp ce au scăzut preţurile la ulei de măsline (minus 39,9%) şi cartofi (minus 29,1%).

Preţul mediu al produselor agricole a crescut în majoritatea statelor membre UE în trimestrul doi din 2025, exceptând Grecia (minus 0,1%). Cel mai semnificativ avans s-a înregistrat în Letonia (21,8%), Irlanda (21,1%) şi Luxemburg (18,4%). În România creşterea a fost sub 15%.

Şi preţul mediu al bunurilor şi serviciilor consumate în agricultură (care nu au legătură cu investiţiile, cum ar fi energia, îngrăşămintele şi furajele) a crescut cu 0,4% în trimestrul doi din 2025, comparativ perioada similară din 2024.

În privinţa preţurilor medii ale produselor care nu au legătură cu investiţiile, 17 state membre UE au raportat creşteri în trimestrul doi din 2025, comparativ perioada similară din 2024. Cel mai semnificativ avans a fost în Ţările de Jos (6,1%), Ungaria (5,6%) şi Austria (2,9%), iar cel mai sever declin în Cipru şi Bulgaria (ambele cu minus 3,4%) şi România (minus 3,1%).

Pe acest segment, cea mai mare creştere a preţurilor s-a înregistrat la îngrăşăminte şi amelioratori de sol (5,6%) şi cheltuielile din domeniul veterinar (3,3%). În contrast, cel mai sever declin a fost la energie şi lubrifianţi (minus 5,8%).

Comentarii

  1. Aceste date despre creșterea prețurilor la alimente în UE sunt foarte relevante, mai ales în contextul actual. Mi-a plăcut să vedem că în România creșterea e sub 15%, dar totuși un avans semnificativ la produse agricole. Este o problemă majoră pentru consumatori.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *