Zacaffè: Cum a luat naștere cafeneaua Zara într-un timp record / Designul, inspirat din istoria marocană / „Ideea Zara a fost să creeze un «brand-într-un-brand», iar scopul principal a fost de a oferi clienților opțiuni în magazin dincolo de cumpărături” (VIDEO)

Sursa foto: Instagram magnifica_accademia Sursa foto: Instagram magnifica_accademia

Când Zara a cerut ajutorul agenției de design Art Recherche Industrie pentru a crea un concept de cafenea pentru magazinele sale, acum cunoscut sub numele de Zacaffè, proiectul a fost livrat într-un timp record. Touhami, fondatorul agenției, a semnat contractul la sfârșitul lunii iulie, iar cafeneaua din Madrid era deja pregătită să servească espresso până la sfârșitul lunii septembrie. „Și eu eram în vacanță în august”, a spus Touhami, cunoscut pentru creativitatea sa și pentru proiectele anterioare, cum ar fi relansarea Officine Universelle Buly și brandurile King Size și Résistance.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de LetsBiteBcn (@letsbitebcn)


Touhami a ales un design neo-maur pentru interiorul Zacaffè, inspirat de arhitectura Madridului, iar în ciuda timpului scurt de execuție, cafeneaua a fost deschisă la sfârșitul lunii noiembrie, în magazinul Zara de pe Calle Hermosilla 14, cu o suprafață de 7.500 de metri pătrați. Aceasta face parte din rețeaua globală de 90 de magazine dedicate hainelor pentru bărbați ale brandului.

Sursa foto: Instagram magnifica_accademia
Sursa foto: Instagram magnifica_accademia

Touhami a proiectat și paharele și ceștile cafenelei, cu un design retro elegant

Cafeneaua Zacaffè are o intrare separată și aduce un omagiu stilului Neomudéjar, o interpretare neo-maură din secolul XIX, cu culori calde și lucrări din cărămidă care amintesc de clădirile istorice ale Madridului, inclusiv Casa Árabe. Motivele curbilinii, de la plăci la vesela personalizată, reflectă ornamentele din lemn caracteristice arhitecturii arabe.

Vezi detalii

Touhami a proiectat și paharele și ceștile cafenelei, cu un design retro elegant, cu un braț lung stilizat, pentru turnarea cafelei dintr-un ibric argintiu. „Ideea Zara a fost să creeze un «brand-într-un-brand», iar scopul principal a fost de a oferi clienților opțiuni în magazin dincolo de cumpărături, inspirate din vecinătate și din regiune”, a explicat Touhami.

Sursa foto: Instagram magnifica_accademia
Sursa foto: Instagram magnifica_accademia

Touhami lucrează deja la Zacaffè din Seul și Osaka, care vor fi deschise în 2025 și vor aduce omagii istoriei și tradiției locale. De asemenea, un al patrulea proiect Zacaffè pentru Zara este în pregătire, dar locația nu a fost încă dezvăluită.

Sursa foto: Instagram magnifica_accademia
Sursa foto: Instagram magnifica_accademia

Zara nu este singurul brand de retail care a creat cafenele

Zara nu este singurul brand de retail care a creat cafenele. Alte companii mari, precum Arket, Ikea, Carhartt, Marks & Spencer și Next, au integrat cafenele în spațiile lor comerciale, dar Zacaffè marchează o evoluție semnificativă pentru Zara. „Ultra-viteza este în ADN-ul companiei și nu mă refer doar la haine”, a spus Touhami, subliniind rapiditatea cu care brandul a executat acest proiect.

Întrebat de ce a acceptat proiectul din Madrid, Touhami a răspuns cu umor: „Sunt din Maroc, și noi am condus Spania mai bine de 700 de ani. Așa că atunci când un brand spaniol m-a abordat, nu puteam să spun nu”.

Sursa foto: Instagram magnifica_accademia
Sursa foto: Instagram magnifica_accademia

Înainte de deschiderea din Madrid, Zara testase conceptul de cafenea în locații din Dubai, Paris și Lisabona, deși aceste locații nu purtau numele Zacaffè. În paralel, Touhami a fost ocupat și cu alte proiecte importante. La sfârșitul lunii septembrie, a deschis „Words, Sounds, Colors and Shapes” în Paris, un magazin care adăpostește 18 companii și branduri pe care le conduce, incluzând o cafenea Café Utopia Drei Berge, legată de hotelul său din Elveția. Deschiderea oficială a acestui magazin va avea loc în ianuarie, în timpul săptămânii modei pentru bărbați din Paris.

Citește și: Cafenelele din magazinele de modă, un concept care deja se extinde/ După H&M, Uniqlo sau Primark, Zara a deschis prima sa cafenea, ce funcționează în cadrul noului magazin din Madrid

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *