Elisa Marshall și Benjamin Sormonte au deschis în 2014 o cafenea mică și cochetă numită Maman în cartierul SoHo din Manhattan, New York. Inițial, nu aveau ambiții mari, dar Maman a devenit rapid un lanț de succes cu 34 de localuri și vânzări de 47,2 milioane de dolari în 2023, transmite CNBC.
Cu ajutorul unei recomandări primite de la Oprah Winfrey pentru fursecurile cu ciocolată și nuci, Maman („Mamă” în franceză) a câștigat recunoaștere națională. Marshall și Sormonte atribuie succesul ambianței și atmosferei primitoare a cafenelelor lor, inspirate din bucătăriile mamelor lor din Toronto și sudul Franței.
View this post on Instagram
Cu ajutorul unui prieten, bucătarul Armand Arnal, au creat un meniu de rețete clasice franceze, inclusiv unele de familie.
Deschiderea primei cafenele a fost o operațiune dificilă deoarece a necesitat investiții de 250.000 de dolari și sacrificii personale. Totuși, succesul a venit rapid, iar un articol din Grub Street a contribuit la creșterea popularității Maman.
În 2015, cei doi antreprenori au adus investitori externi, inclusiv un frate al lui Sormonte, iar în 2020 au obținut finanțare suplimentară pentru extindere.
Astăzi, Maman are cafenele în mai multe state și continuă să crească, planificând să adauge noi produse și să se transforme într-un brand de lifestyle complet, inclusiv prin vânzarea de articole de uz casnic și alte bunuri.