Starbucks implementează un nou cod vestimentar pentru angajații din Statele Unite începând cu luna viitoare, în cadrul unui efort de a-și reîmprospăta imaginea și a da un nou impuls afacerilor sub conducerea noului CEO, Brian Niccol, potrivit foxbusiness.com.
Începând cu 12 mai, angajații vor fi obligați să poarte tricouri simple negre, cu mânecă scurtă sau lungă – fie cu guler rotund, fie tip cămașă cu guler sau nasturi. De asemenea, vor putea purta pantaloni sau fuste în nuanțe de kaki, negru sau denim albastru, în orice tonalitate. Conform declarațiilor companiei, fiecare angajat va primi gratuit două tricouri branduite cu sigla Starbucks.
Totodată, conform anunțului companiei, Starbucks va renunța la circa 30% din meniul său, mai exact la partea considerată „prea complicată”, scopul fiind acela de a „crea un sentiment de familiaritate” dar și pentru a facilita munca angajaților.
Strategia noului manager
Este vorba de un prim set de măsuri adoptate sub conducerea lui Niccol, care a preluat funcția de CEO în septembrie, și înscriu în strategia acestuia menită să readucă brandul la rădăcinile sale de cafenea clasică. Pe lângă obiectivul de a crește profitabilitatea, Niccol urmărește și îmbunătățirea mediului de lucru, după ani de presiune în creștere din partea mișcărilor de sindicalizare și mai multe trimestre dezamăgitoare din punct de vedere financiar, cauzate de scăderea traficului în locații.
În plus, ca parte a revenirii la atmosfera tradițională de „cafenea”, compania a reintrodus elemente personalizate precum mesajele scrise de mână cu markerul pe pahare, utilizarea cănilor și revenirea la barul cu condimente, un obicei de dinainte de pandemie.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Ca o altă măsură de mai bună capitalizare, compania a renunțat și la politica „ușilor deschise”: accesul la toalete și posibilitatea de a petrece timp în cafenea sunt acum rezervate exclusiv clienților plătitori. Totodată, Starbucks a reanalizat politica de prețuri: a început să ofere reumpleri gratuite pentru cafea sau ceai preparat în locație, încurajând astfel vizitele mai lungi. În toamna trecută, a eliminat și taxa pentru laptele vegetal și se are în vedere și transparentizarea prețurilor în aplicația mobilă.
În ceea ce privește încercările de fidelizare a angajaților, compania plănuiește să dubleze beneficiile privind concediul parental plătit în această primăvară – iar pentru unii angajați, aceste beneficii vor fi chiar triplate față de nivelul anterior.