Scăderea puterii de cumpărare a populației reduce vânzărilor de snackuri şi băuturi răcoritoare. Veniturile PepsiCo pe al doilea trimestru în scădere

Pepsi, bauturi racoritoare, snack, vanzari Sursa foto: Pexels

PepsiCo a ratat joi aşteptările privind veniturile din al doilea trimestru, deoarece o serie de creşteri de preţuri şi concurenţa din partea mărcilor private au încetinit vânzările de snackuri şi sucuri, în principal în Statele Unite, cea mai mare piaţă a sa, transmite Reuters, citată de News.ro.

Analiştii au spus că preţurile produselor, care încep să se normalizeze după aproape doi ani de creşteri multiple, sunt încă mai mari decât nivelurile de dinaintea pandemiei, oferind companiilor de produse alimentare ambalate precum PepsiCo puţin spaţiu pentru a le creşte și mai mult, pe măsură ce volumele de vânzări se micşorează.
PepsiCo a majorat preţurile medii ale produselor cu 5% pentru trimestrul încheiat pe 15 iunie, în mod similar cu primul trimestru. Cu toate acestea, volumele organice globale au scăzut cu 3% în perioada raportată. Directorii companiei au spus că performanţa de la începutul anului în multe categorii de alimente, inclusiv gustări, a fost redusă, deoarece consumatorii au devenit mai conştienţi de valoare în timp ce cheltuiau.
“De-a lungul timpului, vedem mult mai multă sensibilitate la preţ şi consumatori care caută mai multă valoare în toate grupurile de venituri. Acum, acesta este ceva ce trebuie să luăm în considerare”, a declarat directorul general al Pepsico, Ramon Laguarta, pentru Reuters. El a mai spus și că firma şi-a sporit productivitatea şi nu poate continua să mărească preţurile.

Noi sortimente de snack-uri

PepsiCo adaugă noi arome mărcilor sale, cum ar fi Lay’s, Doritos şi Cheetos, pentru a se potrivi diferitelor preferinţe ale consumatorilor, oferind în acelaşi timp produse la diferite niveluri de preţ. ”Trebuie să punem mult mai mult accent pe eficienţa noastră”, a spus Laguarta.
Frito-Lay North America, divizia de snack-uri a companiei, care este şi a doua ca mărime, a înregistrat o scădere a volumelor cu 4%, în timp ce divizia de băuturi din America de Nord, cea mai mare, a înregistrat o scădere de 3,5%. Acţiunile companiei au scăzut cu până la 3,4%, până la un minim al ultimelor nouă luni, de 158,03 USD pe unitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *