Să lupți să obții o stea Michelin și apoi să renunți la ea ca să redevii un restaurant popular. Au făcut asta de curând proprietarii unui local din Italia

Mihaela Găneț 13 octombrie 0 comentarii 10899 vizualizări
stea Michelin restaurant italian renuntarea la steaua Michelin costuri de gestiune foto: facebook.com/ristogiglio

Pentru a rămâne un restaurant incluziv, pentru toate buzunarele și ca să scape de presiunea pe care o aduce cu ea o stea Michelin, cei tre proprietari-chefi ai restaurantului Il Giglio de la Lucca, în Toscana, au decis să renunțe la steaua pentru care nu puțin efort au depus în anii trecuți. Dobândirea unei stele Michelin se poate dovedi de multe ori o sabie cu două tăișuri dar rar s-a văzut ca odată câștigată o stea, un local să renunțe la ea.

„Renunțăm la steaua Michelin, vrem să nu mai facem parte din ghid și să redevenim un restaurant pentru toți”, precizează cei trei chef, toți sub 40 de ani, în cererea adresată administratorilor ghidului, scrie ziarul Corriere della Sera. Ei obținuseră această recunoaștere în 2019, iar cazurile de acest fel în istorie se pot număra pe degete.

Nu avem niciun fel de intenție polemică, explică cei trei. Pur și simplu, ne-am dat seama că restaurantul nostru nu ne mai reprezenta. „Am preluat restaurantul acum 12 ani și l-am reconstruit conform tuturor experiențelor noastre, inclusiv internaționale. Când am obținut steaua, acum cinci ani, a fost un eveniment foarte important pentru noi și cu adevărat emoționant. Nu renegăm această experiență, dar vrem altceva”, au explicat cei trei proprietari.

Schimbări a adus dobândirea stelei

Dacă înainte de acestă distincție vindeam înregistram 35.000 de prezențe anual, după acest moment acest număr s-a redus la 11.000. Mai mult, investițiile au crescut, motiv pentru care prețurile au crescut. ”Stilul a devenit și el, inevitabil, mai formal. Am încercat să răspundem așteptărilor clienților despre ce ar trebui să fie un restaurant stelat, trăind pe pielea noastră această presiune cotidiană”, a descris unul dintre ei evoluția.

„Acum vrem să ne întoarcem la ce am fost, un restaurant unde poți merge în fiecare zi și cu  orice ocazie, în care clienții pot să se bucure și să se distreze. Calitatea va rămâne aceeași, pur și simplu revdevenim un loc unde cineva poate mânca o mâncare concretă, cu o listă de vinuri plăcută și un raport calitate preț foarte bun. Adică exact ceea ce noi am căuta într-un restaurant dacă am fi clienți.  În lipsa stelei, contul s-a redus la jumătate.  A fost menținut meniul fix, dar aperitivele se servesc la un loc pentru toată lumea, apoi avem felul 1 și felul 2”, își explică ei decizia.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *